Novinky

Akce

Suzuki 100 let

Suzuki S-Cross a Vitara

Při zakoupení vozu Suzuki S-Cross nebo Suzuki Vitara získává zákazník zdarma:

  • palivo v hodnotě 10 000 Kč
  • sadu zimních kol z originálního příslušenství Suzuki1
  • poukaz na první servisní prohlídku2
  • prodlouženou záruku na 5 let / 150 000 km
  • sadu povinné výbavy3
  • Suzuki financování s úrokem již od 3,49% (pouze v případě financování vozu přes ČSOBL)

Akce se vztahuje na všechny nové vozy objednané od 10.09.2020 a zároveň předané do 15.12.2020. Akce je platná do vyprodání zásob.
Magyar Suzuki Corporation si vyhrazuje právo akci změnit nebo kdykoliv předčasně ukončit.

Více informací o akci obdržíte u každého autorizovaného partnera Suzuki.

Více informací o modelu Suzuki Vitara .
Více informací o modelu Suzuki S-Cross.

  1. Sada obsahuje kvalitní čtyři kompletní kola sestávající z ocelových disků, ventilků se senzory tlaku TPMS a prémiových zimních plášťů japonské značky Yokohama.
  2. Zákazník má nárok na provedení 1. servisní prohlídky po 1 roce provozu vozu, či po ujetí 20 000 km v rozsahu předepsaném výrobcem. První prohlídka zahrnuje výměnu motorového oleje, olejového filtru, těsnění pod výpustním šroubem a kontrolu vozidla stanovenou výrobcem ve formě úkonů definovaných v „Příručce pro majitele“ v části „Kontrola a údržba“. Vždy musí být použity originální díly Suzuki. Případné další úkony, materiál nebo náplně nad rámec stanovený výrobcem jsou hrazeny zákazníkem. Nárok na provedení servisní prohlídky zdarma je nutné uplatnit jen u autorizovaného partnera Suzuki, u kterého byl vůz zakoupen a to nejpozději do 31. 12. 2021.
  3. Sada obsahuje autolékárničku, výstražný trojúhelník a reflexní vestu.
Suzuki představuje ACROSS, plug-in hybridní SUV střední třídy
Suzuki Across Suzuki Across

Suzuki rozšiřuje svoji komplexní řadu modelů 4x4 o zcela nové SUV střední třídy ACROSS. Díky němu poprvé nabídne plug-in hybridní pohon tvořený atmosférickým čtyřválcem a dvojicí elektromotorů. Uvedení nového modelu na český trh je předběžně plánováno na začátek roku 2021.

Zcela nový ACROSS je prvním modelem Suzuki v Evropě, který vznikl díky spolupráci s automobilkou Toyota. Novinka těží ze společné techniky, nabídne ale výrazný a svébytný design SUV. Jako první model Suzuki nabídne ACROSS elektrický pohon všech kol a možnost dobíjení baterie ze zásuvky.

Klíčové přednosti zcela nového Suzuki ACROSS:

  • Mimořádně nízké emise CO2 – jen 22 g/km (dle přísnější metodiky WLTP)
  • Dojezd čistě na elektřinu 75 km na jedno nabití
  • Sofistikovaný pohon všech kol E-Four s elektricky či hybridně poháněnými předními koly a čistě elektrickým pohonem zadních kol
  • Výrazný design a prostorný, luxusně pojatý interiér
  • Mimořádně bohatá standardní výbava

Výrazný design a bohatá výbava

ACROSS na první pohled zaujme ostrými rysy. Šestiúhelníková maska chladiče mu dodává unikátní vzhled doplněný mimořádně útlými LED světlomety. Všestranné zaměření tohoto SUV zdůrazňují černé lemy ostře řezaných blatníků, leštěná 19palcová kola zase podtrhují postavení ACROSSU na vrcholu modelové řady Suzuki.

Prostorný interiér je navržen s důrazem na komfort a vysokou kvalitu zpracování. Dojem luxusu zvýrazňují měkčené povrchy na palubní desce a ve výplních dveří. Součástí standardní výbavy bude multimediální systém s konektivitou Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Tato trojice technologií pro spojení auta s chytrým telefonem je dostupná napříč celou modelovou řadou Suzuki.

Štědrý prostor pro posádku doplňuje zavazadlový prostor o základním objemu 490 litrů. Použití plug-in hybridního pohonu s velkou baterií a palubní nabíječkou tedy nijak neomezuje využitelnost ACROSSU jako velkého rodinného vozu.

Standardem bude široká škála asistenčních systémů, známá již z modelu Vitara. Zahrnuje mimo jiné systémy pro sledování mrtvých úhlů, jízdu v pruzích nebo adaptivní tempomat využívající radar a kameru. Jako první model Suzuki v Evropě dostane ACROSS také systém automatického přivolání pomoci při nehodě eCall.

Mimořádně výkonný a úsporný plug-in hybridní pohon

Díky velké baterii o kapacitě 18,1 kWh (50,9 Ah) se ACROSS pyšní čistě elektrickým dojezdem 75 km na jedno nabití. Emise CO2 dosahují dle přísnější metodiky WLTP jen 22 g/km. ACROSS je tedy nejen prvním Suzuki v Evropě schopným jízdy čistě na elektřinu, ale vykazuje také nejnižší emise CO2 z celé modelové řady.

Elektrický pohon zajišťuje primárně elektromotor s parametry 134 kW a 270 Nm. Kdykoliv je to potřeba, je připraven se připojit také zážehový atmosférický motor o objemu 2,5 litru.

Mimořádně účinný spalovací motor dosahuje 136 kW a 227 Nm. Pohon zadních kol je čistě elektrický, zajišťuje jej elektromotor se 40 kW a 121 Nm.

Hybridní pohon nabízí čtyři jízdní režimy. Vedle čistě elektrického EV je k dispozici také hybridní režim HV. Režim Auto EV/HV samočinně spíná spalovací motor při požadavku na vysoký výkon. Speciální režim pro cílené dobíjení baterie za jízdy nechává spalovací motor běžet neustále. Tímto způsobem získaná elektrická energie umožňuje pokračovat čistě na elektřinu ve chvílích, kdy není možné baterii dobít z externího zdroje.

Pokročilý systém elektrického pohonu 4x4

Pohon všech kol E-Four bohatě využívá dvojice výkonných elektromotorů. Elektromotor pohánějící zadní kola umožňuje plynule měnit rozdělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 100 : 0 až 20 : 80. Pohon E-Four poskytuje dostatek trakce na nejrůznějších typech povrchu, ať už jde o nezpevněnou cestu, sníh, nebo mokrou vozovku.

Sofistikovaný elektronický systém AWD Integrated Management (AIM) reguluje zapojení obou trakčních elektromotorů, spalovacího motoru, reakce na plynový pedál a chování převodovky v zájmu dosažení co nejlepší ovladatelnosti. Vedle toho AIM také upravuje účinek elektrického posilovače řízení a využívá cíleného přibrzďování jednotlivých kol.

Pro jízdu v terénu je určen režim Trail. Pomocí přibrzďování jednotlivých kol dokáže efektivně simulovat funkci uzávěrek diferenciálů, a to zcela automaticky a plynule. Díky upravené odezvě plynového pedálu a strategii řazení režim Trail usnadňuje jízdu v náročných podmínkách.

Za všech okolností, ať už ve městě, na horách, nebo nezpevněných cestách, přijde vhod asistent rozjezdů do kopce, který je standardní výbavou všech modelů Suzuki s pohonem všech kol.

Bezkonkurenčně široká nabídka modelů s pohonem všech kol

Na počátku roku 2021 se rodina Suzuki rozšíří o nový vrcholný model. ACROSS se zařadí nad stylové SUV Vitara, rodinný crossover S-Cross a jediné ultra kompaktní SUV Ignis. Nabídka Suzuki na českém trhu je unikátní tím, že japonská značka nabízí veškeré své modely s pohonem všech kol.

(Publikováno: 1. 7. 2020)

Doplňkové servisní služby Suzuki

Suzuki servis Suzuki servis

Suzuki rozšiřuje své servisní služby. Zájemcům o ojetý vůz pomůže s kontrolou historie a skutečného stavu auta, stávajícím majitelům zase s absolvováním technické prohlídky. Novinkou v nabídce je také uskladnění pneumatik a tzv. pick up servis.

Stávající bohatá nabídka služeb pro majitele vozů Suzuki se rozšiřuje o další užitečné novinky. K prodloužené záruce, asistenční službě a dodatečné montáži originálního příslušenství v souladu s homologací konkrétního vozu se přidávají nové služby.

Ověření stavu vozidla

Kupujete ojetý vůz Suzuki a chcete získat maximum informací o jeho původu a aktuálním stavu? Všechny autorizované servisy mají přístup k výrobním specifikacím a k databázi servisní historie. Na vyžádání dostane zájemce o ojetý vůz protokol o výrobním stavu vozidla. Díky tomu lze ověřit, zda aktuální výbava vozu odpovídá jeho původní specifikaci.

Přehled servisní historie zahrnuje všechny návštěvy autorizovaných servisů v České republice a v případě aut z dovozu i záznamy ze zahraničí, pokud jsou v centrální databázi k dispozici. Technik autorizovaného servisu Suzuki zkontroluje také provedení případných servisních kampaní. Samozřejmostí je i možnost diagnostiky daného vozu.

Služba ověření stavu vozidla je dostupná ve dvou balíčcích sestavených podle požadavků zákazníků.

Kontrola vozidla před STK

Autorizované servisy nabízí před návštěvou STK komplexní kontrolu vozu, vystavení detailní zprávy včetně diagnostického protokolu a sestavení rozpočtu nezbytných oprav pro úspěšné absolvování povinné technické kontroly.

Pro zákazníky, kteří chtějí vše vyřídit bez starostí a s minimálními časovými nároky, je dostupná také rozšířená individuální varianta. Ta spočívá v provedení nezbytných oprav odsouhlasených zákazníkem, vyřízení veškeré administrativy a absolvování technické prohlídky v zastoupení. Majitel vozu tak má jistotu úspěšného výsledku a ušetří i několik hodin vyřizování a čekání.

Další nové doplňkové služby

Suzuki přidává do nabídky svých autorizovaných servisů ještě další služby. Sezónní uskladnění pneumatik přijde vhod všem zákazníkům, kteří nemají k dispozici vhodné prostory pro uložení druhé sady pneumatik či celých kol.

Pick up servis naproti tomu šetří čas. Celá procedura zabere majiteli vozu v součtu doslova jen minuty. Pracovníci autorizovaného servisu vyzvednou vůz u zákazníka doma nebo na jiném místě a po provedení všech objednaných zásahů ho zase přistaví na původní místo. Žádné čekání, žádné mrhání drahocenného času na cestu do servisu a zpět. Vše se dá vyřídit po telefonu nebo e‑mailem a osobní kontakt s pracovníky servisu se omezuje na pár nezbytných formalit při předávání vozu.

Nadstandardní záruka a asistenční služby jsou dostupné i nadále

Všechny vozy Suzuki mají nadstandardně dlouhou záruční dobu, a to 3 roky nebo 100 000 km. Při zakoupení modelu Suzuki S-Cross automaticky bezplatně obdržíte další 2 roky pojištění prodloužené záruky od společnosti Real Garant Versicherung AG nad rámec standardní záruční doby. Po celou dobu trvání záruky je také k dispozici bezplatná asistenční služba s celoevropskou působností, která vždy zajistí příjezd pomoci a případný odtah vozu k opravě do autorizovaného servisu.

Kdykoliv během trvání standardní záruky výrobce lze sjednat připojištění prodloužené záruky na celkových 5 let a 150 000 km. Po skončení tovární záruky lze také každoročně prodlužovat užívání bezplatné asistenční služby.

Suzuki Ignis přijíždí s výraznějším designem a úspornějším motorem

Suzuki ignis Suzuki ignis

Suzuki Ignis Hybrid, jediné mini SUV na trhu, přijíždí v novém – s výraznějším designem, úsporným hybridním pohonem a unikátní kombinací praktického interiéru a nejmodernějších technologií.

Klíčové vlastnosti:

  • Atraktivnější vzhled a nové barevné odstíny
  • Zcela nový atmosférický čtyřválcový motor bez filtru pevných částic
  • Nové hybridní ústrojí s větší kapacitou baterie a mimořádně nízkou spotřebou
  • Nová automatická převodovka CVT spolupracující s mild-hybridním pohonem
  • Pokročilá bezpečnostní výbava tvořená mnoha asistenčními systémy
  • Jediné mild-hybridní mini SUV s pohonem 4x4 na trhu
  • S výjimkou elektromobilů a plug-in hybridů nejúspornější SUV s pohonem 4x4 na trhu
  • Unikátní mix vyšší stavby karoserie s designem SUV a variabilním interiérem

Suzuki pomáhá - předváděcí vozy nyní slouží nejpotřebnějším

Charita Kroměříž Suzuki pomáhá - Canocar

V době koronavirové epidemie musíme držet při sobě. Maloobchodní prodej byl přerušen, autorizovaní prodejci Suzuki se proto rozhodli nabídnout své volné kapacity k dispozici potřebnějším.

Ve snaze předejít nekontrolovanému šíření nákazy byla v souladu s vládními nařízeními 16. března 2020 všechna prodejní místa Suzuki s okamžitou platností uzavřena, nepřerušeny a plně funkční zůstaly jen servisní služby. Pracovníci jednotlivých dealerství ale nezahálejí, jsou k dispozici zákazníkům na telefonu či emailu a také pomáhají při neziskových aktivitách.

Brněnský prodejce CanoCar se zapojil do iniciativy tamní Masarykovy univerzity a poskytl svoji předváděcí Vitaru projektu MUNI pomáhá. Vitara slouží k rozvozu roušek a dalšího zdravotního materiálu, k přepravě lékařů a zásobování seniorů a lidí uzavřených v domácí izolaci. Projekt MUNI pomáhá sdružuje na tři tisíce dobrovolníků z řad zaměstnanců a studentů univerzity i široké veřejnosti. Na webu www.munipomaha.cz propojuje ty, kdo chtějí pomoci ostatním, s těmi, kteří pomoc momentálně potřebují.

Prodejce Simcar z Fryštáku u Zlína dlouhodobě podporuje místní pobočky neziskové organizace Charita ČR. Nově jim poskytl další tři vozy: Vitaru a Swift pro kroměřížskou pobočku a Ignis do Zlína. Trojice předváděcích automobilů Suzuki poslouží při rozvozu potravin seniorům, osob se zdravotním postižením a dalším, kteří takovou pomoc v souvislosti s aktuální situací potřebují. Pomohou také při zajišťování standardní péče o seniory, která je momentálně mnohem více žádaná než obvykle.

Suzuki chce v současné situaci pomáhat co nejvíce, proto jedná o rozšíření podobné spolupráce i do dalších regionů.

(Publikováno: 31. 3. 2020)

Zcela nová pohonná soustava pro SUV Vitara a S-Cross

motor 1,4 BoosterJet Suzuki Vitara + S-Cross Suzuki Vitara

Nová generace motoru 1,4 BoosterJet nyní přichází v modelech Suzuki Vitara a S-Cross standardně s mild-hybridním pohonem. Díky výkonné 48V soustavě dosahují obě SUV značky Suzuki výrazně nižší spotřeby paliva, ve městě až o 1,7 l/100 km, a to při zachování ostatních parametrů na stávající úrovni.

Zcela nový motor 1,4 BoosterJet představuje pro značku Suzuki start nové éry. Pohonná jednotka K14D sdílí se svým předchůdcem typu K14C jen několik základních rysů: počet čtyř válců, vrtání 73 mm, zdvih 82 mm a z toho vyplývající objem 1373 cm3. Vše ostatní je nové nebo prošlo důkladnou modernizací. Inovace jsou tak rozsáhlé, že nový je blok i hlava motoru, ale také klikový mechanismus a mnoho dalších částí motoru.

Hlavní novinkou je však přidání výkonného elektromotoru, který se spalovacím motorem spolupracuje v pěti různých režimech a společně tvoří hybridní pohon. Elektromotor o výkonu 10 kW slouží jako generátor elektrické energie.

Při brzdění dobíjí, při zrychlování pomáhá, neustále šetří

Podstatou hybridního pohonu je uložení energie, která by jinak přišla nazmar, pro budoucí užití. Dochází k tomu vždy, když řidič uvolní plynový pedál: elektromotor začne přibrzďovat spalovací motor a tím dobíjet baterii. Brzdění motorem je díky tomu výraznější a v běžných klesáních odpadá nutnost brzdit provozními brzdami, případně je snížena na minimum.

Takto získanou energii hybridní systém zužitkuje při zrychlování. Při mírnějším stlačení plynového pedálu se aktivuje funkce podpory při akceleraci (torque boost). Elektromotor zahladí takzvaný turboefekt a postará se o plynulejší a výraznější reakci na sešlápnutí pedálu. Při prudším stlačení plynového pedálu se elektromotor zapojí naplno. Elektrické navýšení točivého momentu (torque-fill control) zvyšuje celkový točivý moment pohonného systému až o 53 Nm, hybridní pohon je tak schopen dosahovat v nízkých a středních otáčkách lepších parametrů než samotný spalovací motor.

Hybridní systém v Suzuki Vitara a S-Cross tak snižuje zátěž spalovacího motoru a společně s tím i jeho spotřebu. Vedle toho ale šetří palivo i dalšími způsoby. Elektrické udržování volnoběhu umožňuje odpojit přívod paliva kdykoliv po vyšlápnutí spojky. Udržování volnoběžných otáček za běžných okolností vyžaduje určitou dávku paliva, která neslouží k pohonu auta, ale jen k udržování motoru v běhu. S novou funkcí hybridního pohonu využívá elektromotor energii nashromážděnou při zpomalování. Při zařazení rychlosti se přívod paliva do vstřikování okamžitě obnoví a řidič může normálně pokračovat v jízdě.

Pokud naopak řidič před zastavením spojku uvolní a rychlost jízdy klesne pod zhruba 15 km/h (odpovídá otáčkám volnoběhu na dvojku), motor se automaticky vypne a naskočí až s opětovným vyšlápnutím spojky a zařazením převodu. Při stání na místě dokáže lithium-iontová baterie napájet všechny elektrické systémy ve voze po dobu nejméně několika minut bez nutnosti nastartovat spalovací motor.

Vyšší napětí = více energie

Vyšší efektivita hybridního systému je dána nejen vysokým výkonem pomocného elektromotoru, ale také vyšším napětím. Dosud nabízené varianty hybridního systému v modelech Ignis a Swift pracují s napětím 12 V – stejné napětí jako ve zbytku elektroinstalace klade menší nároky na složitost systému, což u kompaktního městského auta znamená dvě důležité výhody: nízkou hmotnost a nízké výrobní náklady. Pro modely SUV Suzuki přikročilo ke zvýšení napětí hybridní soustavy na 48 V. Díky tomu systém hospodaří s většími toky energie, elektromotor má větší brzdný účinek a baterie může mít až desetkrát vyšší kapacitu.

Celý systém je mimořádně jednoduchý a kompaktní. Elektromotor s funkcí startéru a generátoru (ISG – integrovaný startér-generátor) je připojen ke spalovacímu motoru přes klínový řemen. Nahrazuje konvenční alternátor, jehož funkci mimo jiné plní. Pod předními sedadly se nacházejí lithium-iontový akumulátor a měnič stejnosměrného napětí 48 V / 12 V, který spojuje hybridní systém s ostatními elektrickými okruhy ve voze. Všechny přidané komponenty zvyšují hmotnost vozu jen o zhruba 30 kg a nezmenšují objem zavazadlového prostoru ani velikost kabiny. Elektrické součásti přitom nevyžadují žádnou údržbu, naopak přinášejí výhodu v podobě jednoduché 12V baterie. Systém vypínání motoru při stání je totiž od ní oddělen, a tak není 12V baterie zatěžována velkými výkyvy proudu.

S napětím 48 V se může ISG připojovat jako elektromotor nebo generátor i při jízdě ustálenou rychlostí, aniž by řidič něco pocítil. Umělé navýšení nebo snížení zátěže spalovacího motoru podle pokynů řídicí jednotky zvyšuje účinnost spalování, a tím ve střednědobém a dlouhodobém měřítku snižuje spotřebu benzinu (thermal efficiency). S 12V systémem by tyto nenápadné korekce nebyly možné.

Kompletně přepracovaný, mimořádně úsporný a čistý motor

Přidané elektrické části hybridního pohonu ale nejsou jedinými novinkami motoru 1,4 BoosterJet typu K14D. Díky kompletně přepracovaným základním částem se zvýšil kompresní poměr z 9,9 na 10,9 : 1 a společně s tím byl motor nově osazen variabilním časováním nejen sacích, ale i výfukových ventilů. Obojí vede k vyšší účinnosti spalovacího motoru, stejně jako další nová opatření, mimo jiné chlazení spalin při jejich recirkulaci přes EGR ventil, olejové čerpadlo s proměnným průtokem nebo elektronická regulace průchodu chladicí kapaliny topení.

Nové je i přímé vstřikování Hitachi s maximálním tlakem 350 bar – předchozí motor K14C měl systém Bosch s maximem 200 bar. Další změnou je turbodmychadlo IHI nahrazující stávající Mitsubishi a na něj navazující modifikovaný filtr pevných částic (GPF) sdružený v jednom obalu s katalyzátorem. Všechny provedené úpravy mají za cíl především snížit spotřebu paliva a snížit emise škodlivin pod úroveň nejpřísnějších současných limitů. Zároveň přináší jiný zvukový projev motoru, který je od stávajícího provedení snadno rozeznatelný.

Maximum točivého momentu díky vyšší účinnosti spalování a přidání elektromotoru vzrostlo z 220 na 235 Nm. Nejvyšší výkon motoru 1,4 BoosterJet v provedení K14D je 95 kW dosahovaných již při 5500 otáčkách. Pohonný systém je naladěný pro jízdu v nízkých a středních otáčkách, a tomu odpovídá i úprava převodovky: třetí až šestý stupeň i stálý převod jsou delší než dosud. Díky tomu motor při jízdě na nejvyšší stupeň rychlostí 100 km/h točí jen 2000 otáček. Při běžných provozních podmínkách je tak možné kdykoliv naplno využít veškerý točivý moment hybridního systému.

Spotřeba paliva díky úpravám spalovacího motoru, přidání elektromotoru a prodloužení převodů klesla v kombinovaném cyklu o 20 %, v městském cyklu dosahuje úspora dle konkrétní verze až 1,7 l/100 km. Emise CO2 klesly až o 28 gramů, u modelu Vitara i S-Cross s pohonem předních kol dosahují v základním provedení shodně 104 g/km. Díky tomu motor 1,4 BoosterJet s 48V hybridním systémem SHVS rozhodujícím způsobem přispívá ke splnění flotilových limitů emisí CO2, které letos vstupují v Evropské unii v platnost.

Nejmodernější technologie už v základní výbavě

Suzuki Vitara s hybridním pohonem vstupuje na český trh s cenou od 456 900 Kč. Standardem jsou nově pokročilé technologie, dosud sériově nabízené až v nejvyšší úrovni Elegance: LED světlomety, světelný a dešťový senzor, adaptivní tempomat doplněný o systém automatického nouzového brzdění a také systémy hlídání jízdního pruhu a rozpoznání dopravních značek. Základní výbava Comfort je dále rozšířena o automatickou klimatizaci, přední mlhovky a střešní ližiny, tedy prvky, které byly dosud dostupné až v prostřední úrovni Premium.

Vitara Premium s pohonem všech kol stojí s novým motorem 1,4 BoosterJet SHVS od 555 900 Kč. I nadále tak patří k nejdostupnějším SUV s pohonem 4x4 na českém trhu a současně je jedním z mála vozů, které kombinují hybridní technologii s pohonem všech kol.

Příchod nového pohonného systému je u modelu Vitara také spojen s nasazením nových LED světlometů. Nové světlomety používají světelné diody i pro dálková světla, jejichž funkci dosud zajišťovala konvenční žárovka. Upravená optika hlavních světlometů je drobným faceliftem, který mění výraz předních partií Vitary. Modrý ozdobný prvek už nemá tvar kroužku obepínajícího projektor potkávacích světel. Nově jde o elegantní linku volně navazující na chromované lišty v masce chladiče a v nárazníku, která zdůrazňuje výrazný vzhled předních partií.

Suzuki S-Cross v novém hybridním provedení stojí v základní výbavě Comfort od 489 900 Kč. I u něj se základní výbava rozšířila o nové prvky dostupné dosud jen ve vyšších verzích: adaptivní tempomat, systém automatického brzdění, LED světlomety, světelný a dešťový senzor, přední mlhovky nebo dvouzónovou klimatizaci. I hybridní S-Cross je stejně jako Vitara dostupný s pohonem předních i všech kol.

(Publikováno: 20. 2. 2020)

Údajné porušování emisních předpisů EU u modelu Vitara

V záležitosti údajného porušování emisních předpisů EU, které se aktuálně objevuje v médiích, sdělujeme, že se týká pouze vozu Suzuki Vitara před faceliftem v dieselovém provedení DDiS 1,6 88 kW roku výroby 2015 a 2016. Motor vyráběla společnost Fiat Chrysler Automobile a na základě objevených nesrovnalostí došlo v listopadu roku 2016 k aktualizaci software řídící jednotky a její implementaci do vozů prostřednictvím servisních prohlídek. Aktualizaci software poskytl přímo výrobce motoru FCA. Podíl dieselových motorů na celkových prodejích současné generace Vitary (2015-2019) činí 3,54 % a v současné chvíli automobilka Suzuki na českém trhu nabízí výhradně benzínové motory. Zdůrazňujeme, že kauza se tedy netýká stávajícího provedení modelu Vitara osazeného benzínovými motory řady BoosterJet.

Suzuki Motor Corporation celou záležitost prověřuje, spolupracuje s nizozemským úřadem RDW na objasnění celé záležitosti a do poloviny února 2020 se oficiálně vyjádří.

(Publikováno: 24. 1. 2020)

Prodej modelu Jimny v České republice

Suzuki Jimny

V posledních dnech se v médiích objevily spekulace o případném stažení modelu Jimny z evropského trhu. Na základě prohlášení výrobce potvrzuje Suzuki Česká republika, že model Jimny zůstává na českém trhu i nadále v nabídce.

Celosvětový enormní zájem o tento model ovšem způsobil, že poptávka výrazně převyšuje možnosti výrobního závodu v Japonsku. S nedostatkem vozů se nepotýká pouze Česká republika, ale čekací doby delší než jeden rok jsou dokonce i v mateřské zemi. Nižší alokaci vozů Jimny do Evropské unie navíc pochopitelně způsobuje i fakt, že model vzhledem ke svému zaměření negativně ovlivňuje průměr CO2 automobilky stanovený Evropskou unií. Pro rok 2020 lze tedy očekávat velmi omezené dodávky tohoto modelu do České republiky a situace se s velkou pravděpodobností výrazně nezlepší ani v roce následujícím. V návaznosti na opatření Evropské unie se bude Suzuki na českém trhu soustředit zejména na prodej ostatních modelů (Ignis, Swift, Vitara, S-Cross), kdy se první 2 jmenované modely již nabízí s mild-hybridním pohonem 12V a v brzké době budou i vozy Vitara a S-Cross představeny se zcela novými úspornými motory v kombinaci s mild-hybridním systémem 48V.

 

Hybridní technologie Suzuki
 

Hybridní ústrojí pohonu u Suzuki označované jako SHVS znamená Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – a hybridní pohon od Suzuki je opravdu „smart“, tedy chytrý.

Jezděte s čistou hlavou

Jezdit s čistou hlavou znamená jezdit ekologicky a úsporněji. V případě hybridních vozidel Suzuki navíc jezdit bez omezení, bez nutnosti dobíjet Vaše vozidlo, bez stresu, zda dojedete tam, kam potřebujete. I přes použití hybridního systému si vozidla Suzuki zachovala stejnou velikost zavazadlového prostoru.

Nižší spotřeba a výraznější zrychlení v nízkých otáčkách, to jsou dvě důležité výhody vozů Suzuki s hybridním pohonem SHVS. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki na co nejefektivnější pojetí. Celá elektrická soustava totiž váží jen zhruba 10 kg (Ignis a Swift), resp. 30kg (Vitara a S-Cross).

Základem systému je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie při brzdění zase vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby a ukládá ji do vysoce účinného lithium-iontového akumulátoru.

Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie, jen pokud je to nezbytně nutné. Jinak je v zájmu snížení spotřeby benzinu od spalovacího motoru odpojen. Vše funguje automaticky a provozní vlastnosti auta se s hybridním pohonem nijak nemění.

Vozy Suzuki s mild-hybridní technologií pohonu je radost mít i řídit

  • Špičková technologie za cenu srovnatelnou s konvenčním pohonem
  • Úspora paliva až o 1,2 litru/100 km* a nižší emise
  • Lepší dynamika
  • Hybridní technologie Suzuki nemá vyšší nároky na údržbu
  • Záruka na celou soustavu je 5 let/100.000 km
  • Žádná omezení a starost navíc

*Model Vitara a S-Cross 1,4 Boosterjet Hybrid 2WD

Představení hybridní technologie u jednotlivých modelů Suzuki

Suzuki Ignis 12V a Suzuki Swift 12V

Elektrické zařízení ISG v modelech Suzuki Ignis a Suzuki Swift má výkon 2,3 kW a dosahuje točivého momentu až 50 Nm. Díky těmto parametrům pomáhá zrychlování z nízkých otáček, kdy se benzinový motor teprve rozebíhá. Kompaktní akumulátor pracuje se stejným napětím 12 V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 3 Ah a nachází se pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a v místě, kde neomezuje vnitřní prostor.

Jak systém funguje

Automatické vypnutí motoru

Motor je vypnutý, zatímco elektrické komponenty jsou napájeny z baterií. Tím se šetří palivo.

Restart

ISG funguje jako startér, který tiše a hladce roztočí spalovací motor.

Rozjezd/akcelerace

ISG ulehčuje motoru* při rozjezdu z místa nebo při zrychlování, a tím pomáhá snížit spotřebu.

* Zapojení elektromotoru při zrychlování závisí na určitých podmínkách, například na stavu nabití baterie.
Zpomalování

Při zpomalování ISG ukládá energii, která by jinak nebyla využita, do baterií.

Suzuki Vitara 48V a Suzuki S-Cross 48V

Inovovaná verze motoru 1.4 BoosterJet s kódovým označením K14D, který je do modelů Vitara a S-Cross montován od ledna 2020, je osazený turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva, dává potřebnou sílu pro bezstarostnou jízdu. Kombinace přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem dostává do válců motoru větší množství vzduchu. Díky tomu motor dokáže nabídnout optimální točivý moment v nízkých otáčkách, dokonce už okolo 2 000. Přímé vstřikování paliva přispívá ke snížení spotřeby a zvýšení výkonu, a to přesným dávkováním, načasováním a seřízením tlaku při vstřikování benzinu do válců. Účinnost motoru zvyšují také další nová opatření: elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů (VVT), chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR) a vyšší kompresní poměr.

Nový mild-hybridní systém přidává tři elektrické součástky: 48V startér-generátor ISG, který zároveň zastává funkci elektromotoru, 48V lithium-iontovou baterii a měnič napětí mezi 48V a 12V okruhem pracující se stejnosměrným proudem. Díky navýšení napětí na čtyřnásobek oproti konvenčním 12 V dokáže hybridní systém při brzdění rekuperovat více energie a při zrychlování zase o to výrazněji pomáhat spalovacímu motoru. To přináší hned dvě důležité výhody: snížení spotřeby paliva a zlepšení jízdních výkonů. V běžných jízdních situacích systém funguje tak, aby co nejvíce snížil spotřebu benzinu. ISG je ale také připraven kdykoliv se zapojit jako elektromotor ve funkcích navýšení točivého momentu nebo podpory při akceleraci – řídicí jednotka volí vhodný režim zapojení elektromotoru podle požadované intenzity akcelerace. Navíc se elektromotor stará o udržování volnoběžných otáček při brzdění. Úplné odpojení přívodu paliva vede k dalším úsporám.

Elektrické zařízení ISG má výkon 10 kW a dosahuje točivého momentu až 53 Nm.

Výhody hybridního systému

Elektrické navýšení točivého momentu

Elektromotor pomáhá při zrychlování, než nastoupí plná síla spalovacího motoru. Hybridní systém díky tomu reaguje rychleji a intenzivněji než obyčejný spalovací motor.

Podpora při akceleraci

Funkce podpory při akceleraci zahlazuje tzv. turboefekt, přidaný točivý moment elektromotoru slouží k vyrovnání prodlevy před nástupem plného tlaku přeplňování.

Elektrické udržování volnoběhu

Když při vyšlápnutí spojky klesnou otáčky na volnoběh, spalovací motor je v běhu udržován elektromotorem. Díky tomu je možné kdykoliv okamžitě začít zrychlovat, ale na volnoběh se zbytečně nespaluje benzin.

Zcela nová pohonná soustava pro SUV Vitara a S-Cross

motor 1,4 BoosterJet Suzuki Vitara + S-Cross Suzuki Vitara

Nová generace motoru 1,4 BoosterJet nyní přichází v modelech Suzuki Vitara a S-Cross standardně s mild-hybridním pohonem. Díky výkonné 48V soustavě dosahují obě SUV značky Suzuki výrazně nižší spotřeby paliva, ve městě až o 1,7 l/100 km, a to při zachování ostatních parametrů na stávající úrovni.

Zcela nový motor 1,4 BoosterJet představuje pro značku Suzuki start nové éry. Pohonná jednotka K14D sdílí se svým předchůdcem typu K14C jen několik základních rysů: počet čtyř válců, vrtání 73 mm, zdvih 82 mm a z toho vyplývající objem 1373 cm3. Vše ostatní je nové nebo prošlo důkladnou modernizací. Inovace jsou tak rozsáhlé, že nový je blok i hlava motoru, ale také klikový mechanismus a mnoho dalších částí motoru.

Hlavní novinkou je však přidání výkonného elektromotoru, který se spalovacím motorem spolupracuje v pěti různých režimech a společně tvoří hybridní pohon. Elektromotor o výkonu 10 kW slouží jako generátor elektrické energie.

Při brzdění dobíjí, při zrychlování pomáhá, neustále šetří

Podstatou hybridního pohonu je uložení energie, která by jinak přišla nazmar, pro budoucí užití. Dochází k tomu vždy, když řidič uvolní plynový pedál: elektromotor začne přibrzďovat spalovací motor a tím dobíjet baterii. Brzdění motorem je díky tomu výraznější a v běžných klesáních odpadá nutnost brzdit provozními brzdami, případně je snížena na minimum.

Takto získanou energii hybridní systém zužitkuje při zrychlování. Při mírnějším stlačení plynového pedálu se aktivuje funkce podpory při akceleraci (torque boost). Elektromotor zahladí takzvaný turboefekt a postará se o plynulejší a výraznější reakci na sešlápnutí pedálu. Při prudším stlačení plynového pedálu se elektromotor zapojí naplno. Elektrické navýšení točivého momentu (torque-fill control) zvyšuje celkový točivý moment pohonného systému až o 53 Nm, hybridní pohon je tak schopen dosahovat v nízkých a středních otáčkách lepších parametrů než samotný spalovací motor.

Hybridní systém v Suzuki Vitara a S-Cross tak snižuje zátěž spalovacího motoru a společně s tím i jeho spotřebu. Vedle toho ale šetří palivo i dalšími způsoby. Elektrické udržování volnoběhu umožňuje odpojit přívod paliva kdykoliv po vyšlápnutí spojky. Udržování volnoběžných otáček za běžných okolností vyžaduje určitou dávku paliva, která neslouží k pohonu auta, ale jen k udržování motoru v běhu. S novou funkcí hybridního pohonu využívá elektromotor energii nashromážděnou při zpomalování. Při zařazení rychlosti se přívod paliva do vstřikování okamžitě obnoví a řidič může normálně pokračovat v jízdě.

Pokud naopak řidič před zastavením spojku uvolní a rychlost jízdy klesne pod zhruba 15 km/h (odpovídá otáčkám volnoběhu na dvojku), motor se automaticky vypne a naskočí až s opětovným vyšlápnutím spojky a zařazením převodu. Při stání na místě dokáže lithium-iontová baterie napájet všechny elektrické systémy ve voze po dobu nejméně několika minut bez nutnosti nastartovat spalovací motor.

Vyšší napětí = více energie

Vyšší efektivita hybridního systému je dána nejen vysokým výkonem pomocného elektromotoru, ale také vyšším napětím. Dosud nabízené varianty hybridního systému v modelech Ignis a Swift pracují s napětím 12 V – stejné napětí jako ve zbytku elektroinstalace klade menší nároky na složitost systému, což u kompaktního městského auta znamená dvě důležité výhody: nízkou hmotnost a nízké výrobní náklady. Pro modely SUV Suzuki přikročilo ke zvýšení napětí hybridní soustavy na 48 V. Díky tomu systém hospodaří s většími toky energie, elektromotor má větší brzdný účinek a baterie může mít až desetkrát vyšší kapacitu.

Celý systém je mimořádně jednoduchý a kompaktní. Elektromotor s funkcí startéru a generátoru (ISG – integrovaný startér-generátor) je připojen ke spalovacímu motoru přes klínový řemen. Nahrazuje konvenční alternátor, jehož funkci mimo jiné plní. Pod předními sedadly se nacházejí lithium-iontový akumulátor a měnič stejnosměrného napětí 48 V / 12 V, který spojuje hybridní systém s ostatními elektrickými okruhy ve voze. Všechny přidané komponenty zvyšují hmotnost vozu jen o zhruba 30 kg a nezmenšují objem zavazadlového prostoru ani velikost kabiny. Elektrické součásti přitom nevyžadují žádnou údržbu, naopak přinášejí výhodu v podobě jednoduché 12V baterie. Systém vypínání motoru při stání je totiž od ní oddělen, a tak není 12V baterie zatěžována velkými výkyvy proudu.

S napětím 48 V se může ISG připojovat jako elektromotor nebo generátor i při jízdě ustálenou rychlostí, aniž by řidič něco pocítil. Umělé navýšení nebo snížení zátěže spalovacího motoru podle pokynů řídicí jednotky zvyšuje účinnost spalování, a tím ve střednědobém a dlouhodobém měřítku snižuje spotřebu benzinu (thermal efficiency). S 12V systémem by tyto nenápadné korekce nebyly možné.

Kompletně přepracovaný, mimořádně úsporný a čistý motor

Přidané elektrické části hybridního pohonu ale nejsou jedinými novinkami motoru 1,4 BoosterJet typu K14D. Díky kompletně přepracovaným základním částem se zvýšil kompresní poměr z 9,9 na 10,9 : 1 a společně s tím byl motor nově osazen variabilním časováním nejen sacích, ale i výfukových ventilů. Obojí vede k vyšší účinnosti spalovacího motoru, stejně jako další nová opatření, mimo jiné chlazení spalin při jejich recirkulaci přes EGR ventil, olejové čerpadlo s proměnným průtokem nebo elektronická regulace průchodu chladicí kapaliny topení.

Nové je i přímé vstřikování Hitachi s maximálním tlakem 350 bar – předchozí motor K14C měl systém Bosch s maximem 200 bar. Další změnou je turbodmychadlo IHI nahrazující stávající Mitsubishi a na něj navazující modifikovaný filtr pevných částic (GPF) sdružený v jednom obalu s katalyzátorem. Všechny provedené úpravy mají za cíl především snížit spotřebu paliva a snížit emise škodlivin pod úroveň nejpřísnějších současných limitů. Zároveň přináší jiný zvukový projev motoru, který je od stávajícího provedení snadno rozeznatelný.

Maximum točivého momentu díky vyšší účinnosti spalování a přidání elektromotoru vzrostlo z 220 na 235 Nm. Nejvyšší výkon motoru 1,4 BoosterJet v provedení K14D je 95 kW dosahovaných již při 5500 otáčkách. Pohonný systém je naladěný pro jízdu v nízkých a středních otáčkách, a tomu odpovídá i úprava převodovky: třetí až šestý stupeň i stálý převod jsou delší než dosud. Díky tomu motor při jízdě na nejvyšší stupeň rychlostí 100 km/h točí jen 2000 otáček. Při běžných provozních podmínkách je tak možné kdykoliv naplno využít veškerý točivý moment hybridního systému.

Spotřeba paliva díky úpravám spalovacího motoru, přidání elektromotoru a prodloužení převodů klesla v kombinovaném cyklu o 20 %, v městském cyklu dosahuje úspora dle konkrétní verze až 1,7 l/100 km. Emise CO2 klesly až o 28 gramů, u modelu Vitara i S-Cross s pohonem předních kol dosahují v základním provedení shodně 104 g/km. Díky tomu motor 1,4 BoosterJet s 48V hybridním systémem SHVS rozhodujícím způsobem přispívá ke splnění flotilových limitů emisí CO2, které letos vstupují v Evropské unii v platnost.

Nejmodernější technologie už v základní výbavě

Suzuki Vitara s hybridním pohonem vstupuje na český trh s cenou od 456 900 Kč. Standardem jsou nově pokročilé technologie, dosud sériově nabízené až v nejvyšší úrovni Elegance: LED světlomety, světelný a dešťový senzor, adaptivní tempomat doplněný o systém automatického nouzového brzdění a také systémy hlídání jízdního pruhu a rozpoznání dopravních značek. Základní výbava Comfort je dále rozšířena o automatickou klimatizaci, přední mlhovky a střešní ližiny, tedy prvky, které byly dosud dostupné až v prostřední úrovni Premium.

Vitara Premium s pohonem všech kol stojí s novým motorem 1,4 BoosterJet SHVS od 555 900 Kč. I nadále tak patří k nejdostupnějším SUV s pohonem 4x4 na českém trhu a současně je jedním z mála vozů, které kombinují hybridní technologii s pohonem všech kol.

Příchod nového pohonného systému je u modelu Vitara také spojen s nasazením nových LED světlometů. Nové světlomety používají světelné diody i pro dálková světla, jejichž funkci dosud zajišťovala konvenční žárovka. Upravená optika hlavních světlometů je drobným faceliftem, který mění výraz předních partií Vitary. Modrý ozdobný prvek už nemá tvar kroužku obepínajícího projektor potkávacích světel. Nově jde o elegantní linku volně navazující na chromované lišty v masce chladiče a v nárazníku, která zdůrazňuje výrazný vzhled předních partií.

Suzuki S-Cross v novém hybridním provedení stojí v základní výbavě Comfort od 489 900 Kč. I u něj se základní výbava rozšířila o nové prvky dostupné dosud jen ve vyšších verzích: adaptivní tempomat, systém automatického brzdění, LED světlomety, světelný a dešťový senzor, přední mlhovky nebo dvouzónovou klimatizaci. I hybridní S-Cross je stejně jako Vitara dostupný s pohonem předních i všech kol.

(Publikováno: 20. 2. 2020)

Údajné porušování emisních předpisů EU u modelu Vitara

V záležitosti údajného porušování emisních předpisů EU, které se aktuálně objevuje v médiích, sdělujeme, že se týká pouze vozu Suzuki Vitara před faceliftem v dieselovém provedení DDiS 1,6 88 kW roku výroby 2015 a 2016. Motor vyráběla společnost Fiat Chrysler Automobile a na základě objevených nesrovnalostí došlo v listopadu roku 2016 k aktualizaci software řídící jednotky a její implementaci do vozů prostřednictvím servisních prohlídek. Aktualizaci software poskytl přímo výrobce motoru FCA. Podíl dieselových motorů na celkových prodejích současné generace Vitary (2015-2019) činí 3,54 % a v současné chvíli automobilka Suzuki na českém trhu nabízí výhradně benzínové motory. Zdůrazňujeme, že kauza se tedy netýká stávajícího provedení modelu Vitara osazeného benzínovými motory řady BoosterJet.

Suzuki Motor Corporation celou záležitost prověřuje, spolupracuje s nizozemským úřadem RDW na objasnění celé záležitosti a do poloviny února 2020 se oficiálně vyjádří.

(Publikováno: 24. 1. 2020)

Prodej modelu Jimny v České republice

Suzuki Jimny

V posledních dnech se v médiích objevily spekulace o případném stažení modelu Jimny z evropského trhu. Na základě prohlášení výrobce potvrzuje Suzuki Česká republika, že model Jimny zůstává na českém trhu i nadále v nabídce.

Celosvětový enormní zájem o tento model ovšem způsobil, že poptávka výrazně převyšuje možnosti výrobního závodu v Japonsku. S nedostatkem vozů se nepotýká pouze Česká republika, ale čekací doby delší než jeden rok jsou dokonce i v mateřské zemi. Nižší alokaci vozů Jimny do Evropské unie navíc pochopitelně způsobuje i fakt, že model vzhledem ke svému zaměření negativně ovlivňuje průměr CO2 automobilky stanovený Evropskou unií. Pro rok 2020 lze tedy očekávat velmi omezené dodávky tohoto modelu do České republiky a situace se s velkou pravděpodobností výrazně nezlepší ani v roce následujícím. V návaznosti na opatření Evropské unie se bude Suzuki na českém trhu soustředit zejména na prodej ostatních modelů (Ignis, Swift, Vitara, S-Cross), kdy se první 2 jmenované modely již nabízí s mild-hybridním pohonem 12V a v brzké době budou i vozy Vitara a S-Cross představeny se zcela novými úspornými motory v kombinaci s mild-hybridním systémem 48V.

(Publikováno: 24. 1. 2020)

Nejdostupnější auta s pohonem všech kol najdete u Suzuki

Suzuki Jimny Ovladač AllGrip Suzuki Vitara Logo AllGrip

Pohon všech kol se těší stále rostoucí oblibě. Zákazníci oceňují vyšší úroveň bezpečnosti, lepší ovladatelnost a rozšířené možnosti využití auta. Suzuki nabízí nejucelenější nabídku vozů s pohonem všech kol na českém trhu – 4x4 je možné si objednat do všech pěti aktuálních modelů. Ty se zároveň bez výjimky umisťují v žebříčku osmi nejdostupnějších aut s pohonem 4x4, přičemž značce Suzuki náleží i první dvě příčky:

  1. Suzuki Ignis
  2. Suzuki Swift
  3. Fiat Panda
  4. Dacia Duster
  5. Suzuki Jimny
  6. Hyundai Kona
  7. Suzuki S-Cross
  8. Suzuki Vitara

Rostoucí zájem zákazníků dokládají statistiky prodejů, podle nichž má systém 4x4 více než 50 % všech vozů Suzuki prodaných v ČR, u nejprodávanějšího modelu Suzuki Vitara dokonce platí, že pohonem všech kol jsou vybavena dvě ze tří aut prodaných u nás.

Ať už zákazník potřebuje malé auto s pohonem všech kol na horské silničky, prostorný rodinný vůz, stylové SUV, či skutečný off-road pro nejnáročnější terén, u Suzuki si vždy vybere. Každý z pěti modelů Suzuki má osobitý charakter a je dostupný i jako 4x4. Takto ucelená nabídka nemá na trhu konkurenci.

Suzuki je specialistou na auta s pohonem všech kol, vyrábí je nepřetržitě už od roku 1970. V současnosti nabízený inteligentní pohon všech kol AllGrip umožňuje bezpečně zvládnout rozdílné jízdní situace a je každému modelu navržen na míru podle požadavků zákazníků a zaměření daného typu auta.

Suzuki Vitara a S-Cross disponují inteligentním pohonem AllGrip Select, nejvyspělejším provedením systému 4x4 s možností přepínání mezi čtyřmi režimy pro rozdílné jízdní podmínky, a pokročilou elektronikou VDSC (Vehicle Dynamic Synthetic Control). Ta zaručuje souhru řídicích jednotek motoru, stabilizačního systému ESP, jednotky systému AllGrip, popř. automatické převodovky, a tím optimalizuje jízdní vlastnosti vozu podle zvoleného režimu. Systém VDSC zároveň pomáhá řešit počínající přetáčivý i nedotáčivý smyk. Pro běžný provoz je určen režim Auto, který funguje jako ideální kompromis pro každý den. Jeho prioritou je maximální bezpečnost a co nejnižší spotřeba paliva, zatímco požadavku na dynamickou jízdu a ovladatelnost v zatáčkách nejlépe vyhoví režim Sport. Pro jízdu na sněhu, ale i dalších typech nezpevněného nebo kluzkého povrchu je určen režim Snow, který činnost všech elektronických funkcí ovlivňujících chování auta, jako je protiblokovací systém ABS nebo stabilizační systém ESP, upraví tak, aby neomezovala využitelnost auta v obtížnějších provozních podmínkách. Při jízdě nízkou rychlostí v nejnáročnějších podmínkách je možné zvolit také režim Lock, který zajistí stálé pohánění všech čtyř kol.

Ignis 1.2 DualJet Hybrid AllGrip

S cenou od 328 900 Kč je Ignis nejdostupnějším autem s pohonem všech kol na českém trhu. Malé SUV se světlou výškou 180 mm je perfektně připraveno pro jízdu v terénu. Varianty s pohonem všech kol AllGrip Auto se standardně dodávají s asistentem rozjezdu do kopce, asistentem sjíždění svahů a stabilizačním systémem Grip Control. Už v základním provedení Ignis 4x4 nabízí také například LED světlomety, multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel nebo posuvná zadní sedadla.

Mild-hybridní pohon kombinuje atmosférický čtyřválcový motor 1.2 DualJet o výkonu 66 kW s pomocným elektromotorem ISG. Společně zajistí Ignisu zrychlení z 0 na 100 km/h za velmi příznivých 11,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom činí jen 4,6 l/100 km (Ignis s pohonem předních kol dosahuje 4,3 l/100 km). Ve městě i v terénu Ignis vyniká také velmi malým poloměrem otáčení – pouhých 4,7 metru.

Swift 1.2 DualJet Hybrid AllGrip

Model Swift je unikátní tím, že jde o jediný malý hatchback, který si můžete pořídit v provedení 4x4. Stejný mild-hybridní systém jako v Ignisu ve spojení se systémem pohonu AllGrip Auto ve Swiftu stojí od 331 900 Kč, což z něj činí druhé nejdostupnější auto s pohonem všech kol na českém trhu.

V úrovni výbavy Premium má Swift standardně mimo jiné multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, volant obšitý kůží, přední mlhové světlomety nebo světelný senzor. Vyšší úroveň Elegance přidává v této kategorii ojedinělé prvky výbavy, například LED světlomety, navigaci nebo sadu asistenčních systémů v čele s adaptivním tempomatem, automatickým nouzovým brzděním a sledováním jízdních pruhů.

Swift AllGrip snadno poznáte na první pohled, ve srovnání se základní variantou má totiž o 25 mm zvýšený podvozek. Díky chytrému řešení skeletu karoserie pohon všech kol nijak nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který činí 265 až 947 litrů, stejně jako u provedení s pohonem předních kol.

Jimny 1.5 VVT AllGrip

Jako jediné auto svého druhu kombinuje Jimny kompaktní třídveřovou karoserii s robustním žebřinovým rámem a pohonem všech kol AllGrip Pro s redukční převodovkou. Za cenu od 422 900 Kč nabízí bezkonkurenční průchodnost terénem, v nové generaci podpořenou elektronickými pomocníky pro jízdu v náročných podmínkách. O pohon se stará atmosférický benzinový čtyřválec o výkonu 75 kW.

Jimny je standardně vybaven asistentem rozjezdu do kopce, asistentem sjíždění svahů a elektronickou uzávěrkou diferenciálu BLSD. Již základní výbava zahrnuje také sledování jízdních pruhů, automatické nouzové brzdění nebo čtení dopravních značek. Samozřejmostí je rovněž klimatizace, vyhřívání předních sedadel a mnoho dalšího.

Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip

Opravdové SUV je věrné odkazu předchozích generací a dobře připravené pro jízdu v terénu. Vitara, s pohonem všech kol dostupná od 521 900 Kč, ke světlé výšce 180 mm a nastavitelnému pohonu všech kol AllGrip Select přidává i asistent sjíždění svahů. Jako jediné kompaktní SUV Vitara s pohonem 4x4 standardně dostává také sadu pokročilých asistenčních systémů: sledování mrtvých úhlů, systém udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat a další.

Základní výbava dále zahrnuje mimo jiné multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci, tempomat a mnoho dalšího. Na výběr je celkem 15 barevných kombinací včetně stylových dvoubarevných variant. Na přání lze vzhled Vitary doladit stylovými pakety Outdoor a Urban, případně uvnitř vylepšit barevnými dekoračními prvky.

S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip

Crossover Suzuki S-Cross je rodinný typ, proto v provedení s pohonem 4x4 za cenu od 518 900 Kč nabízí mnoho užitečných detailů. Každodenní používání ulehčí elektricky sklopná zpětná zrcátka, multimediální systém s parkovací kamerou, polohovatelná zadní sedadla s výklopnou středovou loketní opěrkou nebo mezipodlaha zavazadlového prostoru. Samozřejmostí je též dvouzónová klimatizace, vyhřívání předních sedadel, vnitřní zrcátko s automatickým stmíváním, tempomat, LED světlomety a mnoho dalšího.

Se čtyřválcovým přeplňovaným motorem 1.4 BoosterJet o výkonu 103 kW dosahuje S-Cross maximální rychlosti rovných 200 km/h. Kombinace světlé výšky 180 mm a nastavitelného pohonu všech kol AllGrip Select se čtyřmi jízdními režimy mu zase dodává univerzální schopnosti za všech provozních podmínek.

1) Základní cena modelu Ignis je 252 900 Kč.
2) Založeno na průzkumu ceníků s platností v listopadu 2019.
3) Základní cena modelu Swift je 269 900 Kč.
4) Základní cena modelu Vitara je 456 900 Kč.

(Publikováno: 20. 11. 2019)


Kontaktujte nás

Regina, a.s.
Bratří Štefanů 492
500 03 Hradec Králové

servis@autoregina.cz
servis: +420 495 845 309
prodej ND: +420 495 845 311
nahradni.dily@autoregina.cz

Prodej Citroën:
prodej.citroen@autoregina.cz
+420 495 845 301
+420 495 845 302

Prodej Suzuki:
+420 495 845 304

prodej.suzuki@autoregina.cz

Otevírací doba

SERVIS
Pondělí – pátek

PRODEJ
Pondělí - pátek

7:00 - 17:30


8:00 - 18:00

Sobota 9:00 - 13:00
Neděle

zavřeno

 


© 2020, Regina, a.s. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑