Novinky

Novinky

Zcela nové Suzuki Jimny jednou z hvězd pařížského autosalonu

Suzuki Jimny Suzuki Jimny

Japonská automobilka Suzuki představuje na autosalonu v Paříži v evropské premiéře zcela novou generaci legendárního off-roadu Jimny. Společně s nejnovějším modelem Suzuki do Paříže přivezlo také nejstarší generaci Jimny, typ LJ10, a modernizovanou Vitaru.

Zcela nový Jimny rozvíjí tradiční prvky svých předchůdců: má kompaktní rozměry, štědré nájezdové úhly, robustní žebřinový rám a přiřaditelný pohon všech kol. Nová generace je vybavena největším a nejsilnějším motorem v historii modelu Jimny – je jím atmosférický čtyřválec 1,5 l o výkonu 75 kW. Průchodnost terénem vylepšuje systém kontroly trakce Brake LSD, který supluje funkci mechanických samosvorných diferenciálů, a dále asistent rozjezdu do kopce a asistent sjíždění svahů. Novinka zaujme nejen širokou paletou bezpečnostních technologií v čele s přednárazovým systémem DSBS a varováním před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, ale také výrazným designem exteriéru i interiéru. Zcela nový Jimny se zřetelně odkazuje na slavné předchůdce, jejichž tradice sahá 50 let do minulosti. První generace modelu Jimny, typ LJ10, se začala vyvíjet v roce 1968 a poprvé byla představena roku 1970. Příchod nové generace Suzuki Jimny na český trh se očekává začátkem roku 2019.

Na autosalonu v Paříži Suzuki také vystavuje nové SUV Vitara. Modernizovaný vzhled doplňují nové bezpečnostní systémy a nové motory 1.0 BoosterJet a 1.4 BoosterJet, které přinášejí lepší dynamiku a nižší spotřebu. Inovovaná Vitara právě přichází na český trh a zájemci si ji tak mohou prohlédnout a vyzkoušet u autorizovaných partnerů Suzuki.

(Publikováno: 3. 10. 2018)

Suzuki Vitara slaví 30. výročí

Grand Vitara 1998 Grand Vitara 1998 Grand Vitara 1998 Grand Vitara 1998

Terénní model Vitara s originálním vzhledem se poprvé představil v květnu 1988 jako vizionářský průkopník kompaktních SUV, a letos na jaře tedy oslavil 30. výročí.

Celkem se ve 191 zemích a regionech celého světa od roku 1988 prodalo více než 3,65 milionu vozů Vitara. Aktuální čtvrtá generace pokračuje v třicetiletém příběhu jako ideální společník pro všední dny, víkendová dobrodružství a jakoukoli cestu mezi tím. Na český trh vstoupila nová Vitara v roce 2015 a těší se mimořádné oblibě. Tvoří polovinu prodejů značky Suzuki v Česku a je tak suverénně nejžádanějším modelem. Celých 65 % zákazníků volí Vitaru s pohonem všech kol, který je pro Suzuki charakteristický.

Praktická, úsporná a v neposlední řadě atraktivní Vitara čtvrté generace slaví úspěchy po celém světě, například v Maďarsku, kde se vyrábí, je absolutně nejprodávanějším automobilem. Letos na podzim se Vitara dočká modernizace, která osvěží její vzhled a přinese nejmodernější bezpečnostní technologie.

První generace: VITARA (1988-1998)

Suzuki si dlouho pohrávalo s myšlenkou automobilu s pohonem všech kol, co by se nezalekl lesních cest, bláta ani kamení a dovezl by lidi na místa, která autem do té doby ještě nikdo nenavštívil. Tuto představu uvedlo do reality s off-roadem Samurai/Jimny, jehož vývoj započal v roce 1968. O dvacet let později, hnáno úspěchem modelu Jimny, se Suzuki odhodlalo k dalšímu odvážnému kroku: vytvořit zcela nový druh automobilu s pohonem 4x4, který by zkombinoval vlastnosti nekompromisních terénních vozidel a současně nabídl komfort a praktičnost běžných osobních modelů. Tak se zrodila Vitara.

Její konstrukce překonala vše, co bylo do té doby u vozů 4x4 obvyklé. Svěží design kombinující rovné plochy se zaoblenými obrysy působil atraktivně, náhradní kolo zavěšené na zádi vzbuzovalo dojem ryzího off-roadu. První generace Vitary současně započala novou kapitolu v terénních schopnostech vozů Suzuki. Měla robustní podvozek s žebřinovým rámem s jednoduchým, ale propracovaným zavěšením (vzpěry McPherson vpředu a tuhá náprava s vlečenými vzpěrami a centrálním ramenem vzadu) a manuálně přiřaditelným pohonem všech kol. Krátký rozvor 2 200 mm byl zárukou skvělé manévrovatelnosti a s hmotností nepřesahující 1 000 kg byla Vitara lehčí než kterýkoli z konkurentů té doby. K přednostem Vitary patřilo odpružení vinutými pružinami, které bylo výrazně komfortnější než listová pera běžně používaná u vozů 4x4. Pohodu na cestách zajišťoval také standardně montovaný posilovač řízení a v neposlední řadě esteticky povedený design interiéru, který si však zachoval pro off-road typickou funkčnost. Navíc třídveřové pojetí karoserie, nabízené rovněž jako stylový kabriolet, založilo ve světě 4x4 doslova nový trend.

V roce 1991 rozšířilo Suzuki nabídku Vitary o praktičtější pětidveřovou variantu a o motor se zdvihovým objemem 1,6 litru. Pětidveřová Vitara byla nejen celkově delší (4 030 mm), ale měla i prodloužený rozvor (2 480 mm). Ve stejné době začalo Suzuki nabízet motor 1,6 l SOHC o výkonu 80 koní se vstřikováním paliva a oxidačním katalyzátorem. Pětidveřové provedení mělo ještě vyšší výkon 95 koní díky 16ventilovému rozvodu OHC a vícebodovému vstřikování. Aby Vitara zaujala co nejširší spektrum zákazníků, dostala v rámci dílčí modernizace více prostoru pro nohy a objemnější zavazadlový prostor, pro milovníky relaxovaného cestování byla určena automatická převodovka.

V roce 1994 začalo Suzuki nabízet svůj nově vyvinutý systém pohonu Drive Select 4x4, který umožnil řidičům rychle reagovat na měnící se podmínky na cestách možností přepínat mezi režimy 2WD a 4WD za jízdy. Následující rok znamenal další významný mezník – poprvé se ve voze s pohonem všech kol objevil šestiválcový motor. Šlo o dvoulitr se čtyřmi vačkovými hřídelia 24 ventily o výkonu 136 koní, který byl vyhrazen delšímu, pětidveřovému provedení Vitary. Aplikace dosud nesilnějšího agregátu si vyžádala i několik vzhledových úprav. Pro vyšší bezpečnost posádky dostala Vitara dva čelní airbagy, uživatelský komfort zase vylepšilo centrální zamykání a elektrické ovládání oken i zrcátek.

V roce 1996 se pod kapotou Vitary objevil dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel. V této fázi měla značka Suzuki k dispozici komplexní škálu variant modelu Vitara: krátký a dlouhý rozvor, benzínové i vznětové motory, verze s manuální nebo automatickou převodovkou. První generace Vitary se za devět a půl roku prodalo přibližně 1,1 milionu kusů. Po celém světě se prodávala i pod jiným jménem a v rámci licence ji nabízely také konkurenční značky.

Druhá generace: GRAND VITARA (1998-2005)

Příběh veleúspěšné Vitary pokračoval v roce 1998 pod pozměněným jménem. Nástupce nesl jméno Grand Vitara. Nový model odrážel zvýšení nároků na bezpečnost, ohleduplnost k životnímu prostředí a dostal robustnější, výraznější design akceptující nové trendy ve světě automobilů 4x4. Exteriér Grand Vitary působil více dynamicky. Přední části dominovaly velké světlomety propojené nápadnou maskou, z bočního pohledu vynikl ostře klínovitý profil. Masivní zadní sloupky pětidveřové Vitary se staly jedinečným poznávacím znamením.

Interiér kombinoval tradiční offroadový styl s praktičností a komfortem pro všech pět členů posádky. Suzuki si uvědomovalo čím dál častější využití vozů SUV v městském provozu, proto se výrazně zaměřilo na zlepšení jízdních vlastností na silnici. Zadní tuhá náprava dostala pět ustavujících prvků, což významně zlepšilo jízdní vlastnosti, nové hřebenové řízení zase pozvedlo komfort a ovladatelnost. Od roku 2000 bylo možné přepínat mezi pohonem zadních a všech kol pohodlně přepínačem.

Grand Vitara umožnila oslovit široké spektrum zákazníků vyznávajících aktivní životní styl a symbolizovala politiku automobilky Suzuki hledat odlišnou cestu a rozvíjet nové trhy. V roce 2001 nastal v kariéře úspěšného modelu další zlom, když Suzuki představilo sedmimístnou Grand Vitaru XL-7, nejmenší sedmimístné SUV své třídy. Ve srovnání s výchozím pětidveřovým provedením se rozvor prodloužil o 320 mm a celková délka narostla o 485 mm. Vlajková loď Grand Vitara XL-7 byla poháněna 2,7litrovým šestiválcem, který Suzuki vytvořilo zvětšením vrtání motoru 2,5 l ze standardní Grand Vitary.

Třetí generace: GRAND VITARA (2005-2018, v Evropě do 2015)

Další kapitola ikonického SUV se začala psát v roce 2005 s příchodem zcela nového vozu, nesoucího nadále jméno Grand Vitara. Novinka významně posunula jedinečnou designovou identitu a přinesla inovace, které potvrdily výjimečné postavení značky Suzuki na poli vozů SUV. Široký postoj, velká kola a odvážně tvarované blatníky vyzařovaly odhodlání a sebevědomí. Menší délka a větší šířka Grand Vitary vycházely vstříc evropskému vkusu, stejně jako interiér se svébytným charakterem a sportovním nádechem.

Inženýři společnosti Suzuki vsadili i u třetí generace na osvědčenou koncepci s motorem vpředu a primárním pohonem zadních kol, resp. se stálým pohonem všech kol pro Evropu. Zachovali podélné uložení pohonné jednotky pro dosažení optimálního, téměř rovnoměrného rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. Toto uspořádání také umožnilo posunout přední kola co nejvíce dopředu a udržet tak motor, převodovku a další těžké komponenty pohonu mezi nápravami, což představuje základ pro skvělou obratnost a neutrální jízdní vlastnosti.

Nabídka motorů zahrnovala pět zážehových jednotek (1,6 l s variabilním časováním ventilů, 2,0 l, 2,4 l, 2,7 l, 3,2 l V6) a jeden turbodiesel.

V centru pozornosti opět stálo vylepšení jízdních vlastností na silnici při zachování skvělých terénních schopností. Grand Vitara proto upustila od tradičního rámového podvozku a nově byla vyztužena lehkou a tuhou žebřinovou konstrukcí integrovanou přímo do karoserie. Významným posunem bylo také nezávislé zavěšení všech kol a stálý pohon 4x4 s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu a redukční převodovkou. Systém 4WD se čtyřmi jízdními režimy se ovládal komfortně pomocí otočného ovladače. Režim 4H představoval univerzální volbu pro každodenní použití. Režim 4H Lock s uzavřeným diferenciálem zajistil maximální trakci všech kol ve ztížených podmínkách. Redukovaný mód 4L byl určen do nejnáročnějšího terénu. Neutrální poloha N pak rozpojila hnací řetězec v případě vlečení vozidla.

Celkový prodej modelu nesoucího označení Grand Vitara, tedy této a předchozí generace, dosáhl více než 1,7 milionu kusů. Zatímco v Evropě byla třetí generace nahrazena nástupcem v roce 2015, pro vybrané trhy výroba pokračovala do roku 2017 a například v Íránu zůstává tento model v produkci i v sezóně 2018.

Aktuální čtvrtá generace: VITARA (od 2015)

V říjnu 2014, více než čtvrt století po debutu první generace, se Suzuki vrátilo k původnímu názvu Vitara se zbrusu novým modelem čtvrtého pokolení. Ten reaguje na celosvětovou oblibu vozů SUV, rostoucí nároky na moderní technologie, ekonomiku provozu a v neposlední řadě na široké spektrum chutí dnešních zákazníků.

Společně s celou modelovou řadou Vitara prošla dramatickým vývojem i technika v čele s pohonem všech kol. Nejnovější inteligentní systém 4x4 automobilky Suzuki s názvem AllGrip debutoval v modelu S-CROSS. Vychází z předního pohonu, ke kterému se připojuje pohon zadních kol v závislosti na jízdních podmínkách a zvoleném režimu. Řidič má k dispozici čtyři jízdní módy.

Pokročilou bezpečnostní výbavu aktuální Vitary reprezentuje například automatické nouzové brzdění snižující riziko nehody, trendy v konektivitě vozidel zase sleduje multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a s možností připojení chytrého telefonu. Vysoký výkon a nízkou spotřebu zajišťuje paleta pohonných jednotek v čele se zážehovým turbomotorem nové generace 1,4 BoosterJet.

V lednu 2016 byla v Indii zahájena výroba modelu Vitara Brezza dceřinou společností Maruti Suzuki India Limited. Vitara Brezza je první model, který Maruti Suzuki vyvinulo samostatně na základě globální platformy Suzuki. Ani ne čtyřmetrová Vitara Brezza se setkala s nadšeným přijetím a v roce 2017 se stala nejprodávanějším SUV modelem v Indii, čímž korunovala třicetiletou kariéru fenomenálního Suzuki Vitara.

Celosvětový úspěch modelu Suzuki Swift - prodáno šest milionů vozů novodobé generace

Suzuki Swift, stylový a zábavný hatchback nejen do města, pokořil další milník. Celosvětově se ho prodalo již šest milionů kusů. Potřeboval k tomu čtrnáct let, nová podoba Swiftu coby prvního globálně strategického modelu značky Suzuki se představila v roce 2004.

Swift se prodává ve 158 zemích a regionech světa. Do České republiky se dováží nově opět z japonské továrny Sagara, další závody najdeme v Indii nebo Thajsku.

Největší oblibě se Suzuki Swift těší v Asii, především v Indii, kde značný podíl úspěchu tvoří i odvozená verze sedan. Mimořádné úspěchy slaví Suzuki Swift v domácím Japonsku, o čemž svědčí celá řada nejrůznějších ocenění včetně ceny za nejzábavnější vůz a tří titulů Auto roku. Ten poslední získala pro rok 2018 nejnovější generace Swiftu, čímž navázala na triumf obou předchozích provedení.

V České republice tvoří prodeje Swiftu pouze 10 % z celé modelové řady, což je dáno neobvykle vysokou poptávkou po vozech SUV, kterých má Suzuki v nabídce hned několik. Největší zájem je o středně vybavenou specifikaci 1,2 Premium, značné oblibě se těší také varianta 1,2 Premium 4x4. Právě verze s pohonem všech kol činí Swift v segmentu malých vozů jedinečným, podobně jako mild-hybridní provedení SVHS. Nejnovějším přírůstkem rodiny Swift je dynamicky laděný Swift Sport, který přijde na český trh v létě letošního roku.

Nejdůležitější milníky Suzuki Swift

• 11/2004 představení nového globálního modelu Swift v Japonsku
• 02/2005 zahájení výroby v Maďarsku
• 05/2005 start prodeje v Česku
• 11/2005 ocenění Auto roku v Japonsku
• 06/2008 celosvětově prodán 1 000 000 vozů
• 09/2010 uvedení druhé generace nového Swiftu v Japonsku (10/2010 v ČR)
• 11/2010 druhý titul Auto roku v Japonsku
• 01/2011 celosvětově prodány 2 000 000 vozů
• 01/2013 celosvětově prodány 3 000 000 vozů
• 08/2014 celosvětově prodány 4 000 000 vozů
• 12/2016 uvedení třetí generace nového Swiftu v Japonsku (06/2017 v ČR)
• 11/2017 třetí titul Auto roku v Japonsku
• 03/2018 umístění v TOP 3 ankety Světové městské auto

 

Světová premiéra Suzuki Swift Sport na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem

Swift Sport Swift Sport

Suzuki představuje na frankfurtském autosalonu třetí generaci dynamicky laděného hatchbacku Swift Sport. Novinka se oproti předchůdci kompletně změnila. „Víme, že naši zákazníci si nadevše cení dynamických jízdních zážitků, proto jsme postavili nový Swift Sport lehčí, rychlejší a povzbuzující v každém směru,“ říká šéfinženýr Swiftu Sport Masao Kobori.

Ve srovnání s minulou generací je nový Swift Sport o 80 kg lehčí (pohotovostní hmotnost jen 970 kg) a sází na podstatně silnější přeplňovaný motor. Čtyřválec 1.4 BoosterJet poskytuje točivý moment 230 N.m, což je o 70 N.m více, než nabízel atmosférický motor o objemu 1,6 litru v minulé generaci. Právě poměr hmotnosti a točivého momentu 4,2 kg/N.m dělá z nového Swiftu Sport ryzí hot hatch a posouvá tento ikonický model do nové dimenze.

Protože je Swift Sport vozem pro pravé řidičské nadšence, je vybaven manuální šestistupňovou převodovkou a precizně vyladěným podvozkem. Rozvor náprav se mezigeneračně zvětšil o 20 mm a rozchod předních i zadních kol narostl o 40 mm. Delší a širší podvozek zlepšil stabilitu vozu, ovladatelnosti prospělo snížení o 15 mm. Tyto úpravy rovněž propůjčují Swiftu Sport dravější postoj, což jej činí ještě atraktivnějším na pohled.

Atletický design byl přizpůsoben sportovnímu charakteru. Od běžných provedení Swiftu se verze Sport odlišuje agresivnějším stylingem přední partie, spoilery, speciálním designem sedmnáctipalcových kol a zezadu pak hlavně dvojitou koncovkou výfuku. Mezi sedmi nabízenými odstíny karoserie září žlutá Champion Yellow, používaná na rallyovém speciálu Suzuki Works, který se účastnil Junior World Rally Championship.

Interiér se sportovním nádechem stimuluje veškeré řidičovy smysly. Dynamický charakter Swiftu Sport umocňují červené dekorační prvky na čalounění, obložení dveří i samotné přístrojové desce, které vévodí sportovní zploštělý volant.

Swift Sport ovšem vedle dynamických zážitků nabízí také spoustu luxusní výbavy zvyšující komfort i bezpečí posádky. V interiéru například nechybí multimediální systém s dotykovou obrazovkou a sedmipalcovým displejem. Mezi pokročilé jízdní asistenty patří adaptivní tempomat, sledování jízdního pruhu nebo protikolizní systém s detekcí chodců. Kombinace kamery a laserového snímače zajišťuje maximální funkčnost systému v nejrůznějších podmínkách.

Zahájení prodeje nového Suzuki Swift Sport se v České republice očekává na jaře 2018.

Nový Swift Sport ve světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu

Swift Sport Swift Sport

Na 67. ročníku autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem Suzuki oficiálně představí zcela nový Swift Sport.

Swift Sport je od uvedení první generace v roce 2005 ztělesněním sportovního charakteru značky Suzuki. Nový model třetí generace prošel kompletním přepracováním a sportovně zaměřeným řidičům nabídne novou úroveň radosti z řízení.

S podzimní prodejní sezónou přicházíme s velmi atraktivní prodejní nabídkou pro Suzuki S-Cross, kdy můžete při koupi vozu získat současně tři výhody:

  • palivovou kartu CCS s kreditem 15 000 Kč
  • kompletní sadu zimních kol z originálního příslušenství Suzuki
  • úvěr s úrokem pouze 0,01% při využití financování SUZUKI FINANCE

To znamená, že pro každého, kdo si v období od 1. 9. do 31. 12. 2017* koupí náš crossover Suzuki S-Cross, máme připraveny velmi zajímavé bonusy. Prvním z nich je karta CCS na pohonné hmoty, nabitá na hodnotu 15 000 Kč. To je suma, která Vám vydrží na pěknou porci kilometrů!

Dále obdržíte kompletní sadu zimních kol sestávající z ocelových disků, značkových zimních pneumatik a ventilků TPMS z programu originálního příslušenství Suzuki.

Pokud využijete při koupi vozu výhodný produkt SUZUKI FINANCE, můžete svůj S-Cross financovat prostřednictvím výhodného úvěru s úrokem sraženým jen na 0,01%!

 
Na trhu v ČR jsme uvítali nový model Suzuki Ignis. Ojedinělá velikost, prostornost kabiny, nízká spotřeba, pohon 4x4. Více zde     ceník nový model IGNIS zde

Suzuki se podílí na vývoji lunárního vozidla

Suzuki uzavřelo partnerství s vesmírným výzkumným týmem Hakuto a bude se podílet na vývoji lunárního vozidla. Tím rozšiřuje své aktivity mimo domovskou planetu Zemi. Hakuto je první soukromě financovaný tým z Japonska, který se zapojil do soutěže Google Lunar XPRIZE o dobytí Měsíce.

Cílem projektu je vyslání vozidla na Měsíc, ujetí alespoň 500 metrů a odeslání kvalitních obrázků a videa zpátky na Zemi, to vše při financování výhradně z privátních zdrojů. Vítězný tým získá v soutěži Google Lunar XPRIZE 20 milionů dolarů.

Suzuki přispěje svými dlouholetými zkušenostmi se stavbou kompaktních a úsporných automobilů s pohonem všech kol.

Mezi hlavní konstrukční cíle při stavbě lunárního vozidla patří co nejlepší trakce pohonu a co nejnižší hmotnost. Ta je klíčová nejen pro schopnost efektivního pohybu bez prokluzu kol po prašném měsíčním povrchu, ale také pro minimalizaci celkových nákladů mise.

Suzuki se již půl století zabývá stavbou automobilů s pohonem všech kol, jehož nejnovější generace AllGrip patří k nejvyspělejším technologiím svého druhu na trhu. Aktuální modelová řada Suzuki se navíc může pochlubit velmi tuhou a současně lehkou podvozkovou platformou, která přispívá k vysoké bezpečnosti, vynikajícím jízdním vlastnostem a rekordně nízké spotřebě automobilů. Zkušenosti získané při vývoji všech těchto technologií nyní Suzuki uplatní v nové výzvě, jíž je lunární vozidlo týmu Hakuto.

(Publikováno: 18. 3. 2017)

Suzuki na 87. ženevském autosalonu

Tento ikonický a mimořádně úspěšný model značky Suzuki se představuje ve zcela nové formě a je dokonalým příkladem automobilového pokroku. Charakteristická DNA vozu Swift se prezentuje ve zcela novém designu evropského střihu, lehká konstrukce stojí za sportovními jízdními vlastnostmi a nejmodernější bezpečnostní technologie staví nový Swift na vrchol segmentu.

„Rozhodli jsme se vytvořit vůz, který lidi oslní. Nejprve, když jej spatří, znovu když se do něj posadí, a v neposlední řadě když šlápnou na plyn,“ říká hlavní inženýr Swiftu Masao Kobori.

Prodej nového Swiftu v Evropě odstartuje během dubna, na český trh by měl být uveden v květnu 2017.

Základní pilíře nového Suzuki Swift

• Inovativní design
Více než 5,3 milionu prodaných Swiftů bylo pro designéry velkou výzvou. Za úkol si stanovili odvážnou evoluci typické DNA, jejímž cílem bylo stimulovat smysly lidí a současně zachovat nezaměnitelný charakter modelu Swift.

• Povznášející řidičské zážitky
Nový Swift nabízí nevšední jízdní zážitky, a to nejen díky mimořádně nízké hmotnosti pouhých 840 kg. Na klikatých silnicích Swift nadchne precizním řízením, na dálnici zase směrovou stabilitou. Posílené moderní pohonné jednotky jsou zárukou vysokého výkonu při nevšedně nízké spotřebě paliva.

• Pokročilé bezpečnostní technologie
V novém Swiftu Suzuki poprvé představuje pokročilý přednárazový systém kombinující kameru a laserový senzor. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí jako je samočinné nouzové brzdění, varování na opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém používá také mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.

• Chytré kompaktní balení
Nový Swift je o 10 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor se prodloužil o 20 mm. Výsledkem je více místa pro posádku, ale díky důmyslné konstrukci i větší zavazadlový prostor o objemu 265 l, což je o 54 litrů víc než v případě odcházející generace. Karoserie nového swiftu je o 15 mm nižší a o 40 mm širší, což vozu přidává na dynamickém postoji.

Mezigenerační srovnání v číslech

Nové Suzuki Swift předčí svého předchůdce v každém ohledu:
• 120 kg lehčí
• 5 % úspornější
• 3 % tišší
• 8% lepší aerodynamika
• 0,4 m menší poloměr otáčení
• 23 mm víc místa vzadu na šířku i výšku
• 20 mm více prostoru mezi předními sedadly
• 25 % objemnější zavazadlový prostor

Technika nového Suzuki Swift

Swift stojí na nově navržené, lehké a vysoce tuhé podvozkové platformě HEARTECT. Ta je základem vysokého cestovního komfortu, vynikajících jízdních vlastností a v neposlední řadě přispívá k maximální ochraně posádky.

Motory:

1.0 BOOSTERJET: zážehový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním
1.2 DUALJET: zážehový atmosférický motor
SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki): lehký, kompaktní a úsporný hybridní systém pro oba zážehové motory 1.0 BOOSTERJET a 1.2 DUALJET.

Základní rozměry nového Suzuki Swift

Délka: 3 840 mm
Šířka: 1 735 mm
Výška: 1 495 mm (2WD) 1 520 mm (4WD)
Rozvor: 2 450 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu 1 520 -1 530 mm/1 520 -1 535 mm
 

(Publikováno: 7. 3. 2017)

 

Suzuki na pařížském autosalonu

Evropská premiéra kompaktního crossoveru Suzuki Ignis

odkaz video Nový S-CROSS :

odkaz článek : Suzuki SX4 S-Cross 2017: facelift oficiálně odhalen, dal vale atmosférám

S modelem Ignis přichází do nabídky značky Suzuki stylový a praktický crossover kompaktních rozměrů. Atraktivní svěží design čerpá inspiraci v bohaté historii značky, ostatně ani jméno Ignis není u Suzuki novinkou. Při návrhu crossoveru aplikovalo Suzuki všechny své nejmodernější technologie. Ignis tedy využívá novou generaci lehké a pevné platformy a kromě tradičních pohonných jednotek nabídne také úsporný a ekologicky šetrný hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Suzuki Ignis se začne na evropských trzích prodávat na začátku roku 2017.

Modernizovaný Suzuki S-Cross

Druhou premiérou na stánku Suzuki v Paříži bude modernizované provedení rodinného crossoveru S-Cross. Nejnápadnější změnou je design přední části, který zdůrazňuje SUV charakter vozu a jeho terénní schopnosti dané především inteligentním pohonem všech kol AllGrip. Významně se změnila také paleta nabízených motorů. Dosavadní atmosférický zážehový čtyřválec 1.6 VVT nahradí dva moderní přeplňované motory s přímým vstřikováním: tříválec 1.0 BoosterJet a čtyřválec 1.4 BoosterJet. Drobnými úpravami prošel také interiér a další partie S–Crossu.

Další podrobnosti o novinkách budou zveřejněny na tiskové konferenci 29. září 2016  v 9:00. Expozice Suzuki je umístěna na stánku 511 v hale 1.0, Paris Expo Porte de Versailles. Suzuki bude dále vystavovat modely Vitara, Jimny, Baleno a Cervo (klasický model z roku 1977, v Evropě známý pod označením SC100. Motocyklovou divizi Suzuki bude reprezentovat nový model SV650 a závodní stroj MotoGP.

Suzuki Baleno – prostorné, praktické, originální

Suzuki uvádí na trh nový kompaktní hatchback Baleno. Svým názvem odkazuje na úspěšný model z minulosti, jde však o zcela nový vůz navržený podle nejmodernějších trendů a požadavků na bezpečnost, praktičnost, výkonnost a ekonomiku provozu. Dravý a originální design Balena nenechá řidiče zapadnout v davu, současně však byl navržen s ohledem na maximální prostornost. Baleno se tudíž může pochlubit největším zavazadlovým prostorem v segmentu.

HLAVNÍ ZNAKY

Platforma nové generace

Redukovaná hmotnost přispívá k nízké spotřebě paliva, vysoká tuhost zase zlepšuje bezpečnost, jízdní vlastnosti a cestovní komfort.

Nový přeplňovaný motor 1,0 BOOSTERJET

Moderní pohonná jednotka s přímým vstřikováním benzinu, vysokým výkonem i točivým momentem a nízkou spotřebou paliva.

Hybridní systém SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)

Kombinace zážehového motoru 1,2 DUALJET a elektromotoru zajišťuje Balenu mimořádně ekonomický provoz.

Prostorný interiér pro pět cestujících
Největší zavazadlový prostor v dané třídě (355 litrů)
Inovativní prvky výbavy

Barevný informační displej a smartphone konektivita včetně Apple CarPlay.

Radarový brzdový asistent (RBS) a adaptivní tempomat

Pro bezpečnou a komfortní jízdu je Baleno vybaveno řadou nejmodernějších asistenčních systémů, které jsou typické pro vyšší segmenty trhu.

Sportovně nízká silueta s vynikající aerodynamikou

Dravě nízkou a širokou karoserii zdobí avantgardní přední partie, expresivní křivky a elegantně propojené plochy. Kromě efektního designu se může Baleno pochlubit nejlepší aerodynamikou ze všech dosud vyráběných hatchbacků Suzuki.

VÝKON A JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Platforma nové generace

Při vývoji nové platformy Suzuki byl kladen důraz především na její vysokou tuhost a nízkou hmotnost. V porovnání s platformou aktuálně používanou u vozů stejné kategorie se Baleno chlubí o 10 % vyšší tuhostí a díky speciální konstrukci skeletu je přibližně o 15 % lehčí. Optimalizací podvozkových komponentů a jejich uchycení ke karoserii se navíc konstruktérům podařilo minimalizovat přenos vibrací a hluku do interiéru.

K tradičním stránkám vozů Suzuki odjakživa patří vynikající jízdní vlastnosti a nové Baleno není výjimkou. Jeho podvozek byl laděn na evropských silnicích pro ryzí radost z jízdy, samozřejmě s přihlédnutím k cestovnímu komfortu.

Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, vzadu Baleno používá osvědčenou vlečenou nápravu s torzní příčkou.

Pneumatiky s nízkým valivým odporem přispívají k lepší ekonomice provozu, aniž by byly obětovány jízdní vlastnosti, komfort nebo brzdný výkon.

Nový přeplňovaný motor 1,0 BOOSTERJET s přímým vstřikováním benzinu

Pod kapotou Balena slaví premiéru zcela nový zážehový přeplňovaný tříválec 1,0 BOOSTERJET s přímým vstřikováním. K jeho základním znakům patří vysoký výkon 82 kW, točivý moment 170 N.m a nízká spotřeba paliva.

Obtokový ventil turbodmychadla je při běžné jízdě otevřený, ale při vysoké zátěži se přivře, čímž zvýší plnicí tlak motoru. Tím se snižují plnicí ztráty a zlepšuje celková efektivita – zvýší se výkon motoru a naopak sníží spotřeba paliva.

Nový motor 1,2 DUALJET

Baleno se bude nabízet také s modernizovaným motorem 1,2 DUALJET, který používá jedinečný systém duálního vstřikování s cílem zlepšit tepelnou účinnost spalování a dosáhnout vysokého výkonu i bez přeplňování.

Nový mild-hybridní systém (SHVS)

Ve snaze o další snížení spotřeby paliva Suzuki vyvinulo nový mild-hybridní systém nazvaný SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator) pomáhá spalovacímu motoru 1,2 DUALJET při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby, ukládá ji do vysoce účinného lithium-ionového akumulátoru a tuto energii pak elektromotor využívá v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Součinností spalovací a elektrické jednotky se významně snižuje spotřeba benzinu.

Díky integrované jednotce ISG nahrazující tradiční startér je samočinné startování motoru při startu (funkce auto stop-start) mnohem rychlejší a plynulejší.

Převodovky

Oba nové motory 1,0 BOOSTERJET s přeplňováním a přímým vstřikováním i 1,2 DUALJET s duálním vstřikováním jsou standardně spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou. U ní se konstruktéři zaměřili na snížení třecích ztrát a na přesný chod řadicí páky pro potěšení z jízdy.

Pro motor 1,0 BOOSTERJET se alternativně nabízí nově vyvinutá šestistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. Široký rozsah převodových poměrů dovoluje optimální využití charakteristik motoru, přispívá k okamžitým reakcím v nízkých rychlostech a v zájmu nízké spotřeby dovoluje udržovat nízké otáčky motoru. Širší rozsah zamykání hydrodynamického měniče přispívá k dynamice jízdy, snižuje spotřebu a také hluk motoru.

Motor 1,2 DUALJET může být pro vyšší pohodlí řidiče vybaven automatickou převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem, která zajišťuje vynikající poměr mezi komfortem jízdy, náklady a efektivitou.

PROSTORNOST

Obtížný úkol najít optimální kompromis mezi atraktivním designem karoserie a vnitřním prostorem se u nového Balena podařilo vyřešit pečlivým a opakovaným zkoumáním každého milimetru. Výsledkem je atraktivní kompaktní hatchback s dostatkem místa pro pět cestujících a největším zavazadlovým prostorem v segmentu.

Klíčovým prvkem pro dokonalé využití obestavěného prostoru je nová inteligentní platforma s méně skloněnými a tedy kompaktnějšími motory.

Interiér

Díky štědře pojaté šířce nového Balena mohou být přední sedadla umístěna v komfortním rozestupu, takže si řidič a spolujezdec vychutnají dokonalé pohodlí. Sedadla mají optimalizovaný tvar a používají tuhé materiály, což zvyšuje cestovní komfort i jejich trvanlivost.

Zadní část interiéru zaujme velkorysým prostorem pro nohy cestujících, vzdálenost mezi předním a zadním opěradlem činí až 805 mm. Pasažéři též ocení velké a doširoka otevírané dveře, díky kterým je na zadní sedadla Balena snadný přístup.

Rekordní zavazadlový prostor

Jedním z hlavních lákadel Balena je velký, snadno přístupný a praktický zavazadlový prostor, který odpovídá rozličným potřebám od každodenních nákupů až po rodinné výlety. Objem kufru 355 litrů (se sadou na opravu pneumatik) je největší ve třídě malých vozů.

Efektivní rozložení zavazadel umožňuje variabilní mezipodlaha dodávaná pro vyšší specifikace standardně. S ní má zavazadlový prostor kapacitu 320 litrů.

V případě potřeby se dají dělená zadní opěradla jedním pohybem pohodlně sklopit.

BEZPEČNOST

Pasivní bezpečnost nového Balena zajišťuje šest airbagů v základní výbavě – dva čelní, dva boční a dva hlavové. V případě nehody posádku chrání důmyslná struktura karoserie, která programově rozkládá a absorbuje nárazovou energii (Total Effective Control Technology). Baleno je také vybaveno řadou pokročilých systémů aktivní bezpečnosti, které pomáhají kolizi předejít, případně snižovat její následky a v neposlední řadě zvyšují komfort jízdy.

Radarový brzdový asistent RBS

Pro zvýšení bezpečnosti posádky a také maximální cestovní komfort je nové Baleno vybaveno pokročilým radarovým brzdovým asistentem RBS (Radar Brake Support). Mikrovlnný radar v masce chladiče monitoruje oblast před vozidlem a v několika krocích pomáhá předcházet kolizi, případně zmírňuje následky střetu, pokud mu již nelze zabránit. Tato technologie spolehlivě pracuje i při vysokých rychlostech, ve tmě a dešti i za jiných nepříznivých povětrnostních podmínek. Systém RBS, radarový brzdový asistentm funguje v rychlostech vyšších než přibližně 5 km/h a sestává z následujících základních funkcí:

(1) Audiovizuální varování - systém detekuje vozidlo jedoucí vpředu, a pokud hrozí riziko kolize, varuje řidiče, aby začal brzdit – zvukovým upozorněním a výstražnou grafikou na displeji palubního počítače. Citlivost systému, tedy čas spuštění výstrahy, lze nastavit do režimů FAR (daleko) a NEAR (blízko). Na stojící překážky systém upozorňuje v rychlostech do 80 km/h.

(2) Varování krátkým přibrzděním - pokud systém detekuje riziko střetu, ale řidič nereaguje na zvukové a optické upozornění, systém automaticky krátce přibrzdí, čímž upoutá pozornost řidiče.

(3) Brzdový asistent - pokud je detekováno vpředu jedoucí vozidlo a existuje vysoká pravděpodobnost kolize, systém zvýší brzdnou sílu během panického brzdění, čímž napomůže k odvrácení nehody nebo snížení jejích následků.

(4) Automatické brzdění - pokud systém vyhodnotí, že srážka s vpředu jedoucím vozidlem je nevyhnutelná, automaticky začne brzdit maximální možnou silou. Na stojící překážky systém reaguje v rychlostech do 30 km/h.

Adaptivní tempomat (ACC)

Adaptivní tempomat nového Balena udržuje kromě požadované rychlosti také nastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, k čemuž využívá mikrovlnný radar systému RBS v masce chladiče. Řidič může zvolit tři úrovně odstupu.

DESIGN

Energický exteriér

Baleno sází na dravě nízkou a širokou siluetu. Dynamický design se inspiroval tekoucí kapalinou a dělá nové Baleno ze všech úhlů pohledu originální.

Přídi Balena dominuje expresivní maska chladiče a dvojice výkonných projektorových světlometů, jejichž optika sází na luxusní kombinaci černé a chromu. Linky obrysových LED světel současně fungují jako denní svícení.

Koncové LED svítilny s prostorovým efektem dodávají zádi Balena nádech prémiového segmentu.

Baleno se nabízí v devíti odstínech karoserie včetně prémiové stříbrné metalízy a modré perleti, která podle aktuálních světelných podmínek nabírá nejrůznější odstíny od zelených tónů až po červené.

Eleganci Balena ve vyšších specifikacích zvýrazňují nerezové okenní lišty a chromované kliky dveří.

Atraktivní střešní spoiler pomáhá zlepšit už tak skvělou aerodynamiku Balena.

Praktický a moderní interiér

Pro zdůraznění vnitřního prostoru sází interiér na široké horizontální linie. Kombinace tmavých odstínů a stříbrných dekorativních prvků působí hodnotně, stejně jako červené podsvícení ovladačů na středovém panelu.

Velký barevný LCD displej palubního počítače má úhlopříčku 4,2 palce a vysoké rozlišení. Kromě běžných provozních informací zobrazuje celou řadu zajímavých údajů jako jsou výkon a točivý moment motoru v reálném čase, statistiku práce s plynem a brzdou nebo přetížení, kterému byla posádka za jízdy vystavena.

Audiosystém s dotykovým displejem a konektivitou reaguje na požadavky moderní doby. Multimediální systém Smartphone Linkage Audio Display se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou slouží mimo jiné jako výstup parkovací kamery a rychlé navigace s přehlednou 3D grafikou a mapovými podklady na SD kartě. Rozhraní MirrorLink umožňuje připojení chytrého telefonu s platformou Android a využívání jeho aplikací na obrazovce vozidla. Obdobně lze připojit také telefony iPhone a používat veškeré funkce Apple CarPlay, jako jsou navigace, zjišťování informací o dopravě, poslech hudby nebo zasílání zpráv. Pro snadnou obsluhu je hlavní menu systému intuitivně rozděleno do čtyř základních oblastí: poslech, navigace, telefonování a konektivita.

Automatická klimatizace vyšších specifikací používá kruhový displej s vysoce kontrastním LCD panelem, který v sobě slučuje praktičnost a unikátní design.

Základní rozměry

Celková šířka: 1 745 mm
Celková výška: 1 470 mm (SHVS 1 460 mm)
Rozvor: 2 520 mm
Rozchod kol: 1 520 mm (s pneumatikami 185/55 R16)
  1 530 mm (s pneumatikami 175/65 R15)
Minimální světlá výška: 120 mm (SHVS 110 mm)
Zavazadlový prostor: 355 L (VDA)
 
 
 
                      

S atraktivní výbavou ve sportovním balení ‑
Suzuki Swift Speciální Edice!

Suzuki Swift 1,2 GL/AC SE MY16 265 700 Kč
 

Výbava této nové speciální limitované edice vychází z verze Swift 1,2 GL/AC a má několik skvělých prvků výbavy navíc:
  • 16" kola z lehkých slitin v černé barvě
  • vyhřívání předních sedadel
  • střešní spoiler na 5. dveřích v barvě karoserie
  • sportovní multifunkční volant potažený kůží
  • audio s funkcí Bluetooth pro komfortní telefonování
  • speciální prošití stříbrným stehem - manžeta řadicí páky, volant a sedadla

 

Novou barvou pro Suzuki Swift Speciální Edice je oranžová metalíza (Metallic Horizon Orange), potěšíme ale i milovníky klasických odstínů, ve kterých je tato limitovaná edice rovněž dostupná - červená (Bright Red), stříbrná metalíza (Silky Silver Metallic), šedá metalíza (Galactic Gray Metallic), černá metalíza (Cosmic Black Pearl Metallic), bílá metalíza (Cool White Pearl) nebo modrá metalíza (Boost Blue Pearl Metallic).

Více informací o nové speciální edici Suzuki Swift a o nabídce financování obdržíte na našem showroomu.

Rozšíření nabídky modelu Vitara

Suzuki Vitara S  Suzuki Vitara S
  • Dynamicky laděná Vitara S poháněná zcela novým přeplňovaným motorem 1,4 BoosterJet
  • Nová dvouspojková automatická převodovka pro Vitaru s naftovým motorem 1,6 DDiS

Nabídku stylového a praktického SUV Suzuki Vitara na českém trhu rozšiřují dvě atraktivní novinky.

Dynamicky laděná verze „S“ poháněná novým přeplňovaným motorem 1,4 BoosterJet. Mimořádně výkonná a současně úsporná Vitara S je nepřehlédnutelná díky originálním designovým prvkům na karoserii i v interiéru.

Druhou inovací modelové řady Vitara je spojení naftového motoru s automatickou převodovkou. Tuto kombinaci nabízí značka Suzuki svým zákazníkům vůbec poprvé. Pro diesel 1,6 DDiS Suzuki vyvinulo zcela novou komfortní a hospodárnou dvouspojkovou převodovku.

VITARA S

Nový turbomotor 1,4 BoosterJet

Prostřednictvím dynamické Vitary S uvádí Suzuki na trh prvního zástupce zcela nové rodiny přeplňovaných zážehových motorů BoosterJet. Čtyřválec o zdvihovém objemu 1,4 litru (typ K14C-DITC) nabízí nejvyšší výkon 103 kW a točivý moment 220 N.m dostupný v širokém spektru otáček. Motor s přímým vstřikováním benzinu a variabilním časováním sacích ventilů vyniká kromě skvělých výkonových parametrů také mimořádnou hospodárností. Vitara S s pohonem předních kol dosahuje v kombinovaném cyklu spotřeby jen 5,2 l/100 km, u verze s pohonem všech kol AllGrip činí spotřeba 5,4 l/100 km.

Vyšperkovaný vzhled

Specifikace S rozšiřuje dosavadní paletu výbavových stupňů Suzuki Vitara. Vychází z nejvyšší verze Elegance (sedm airbagů, automatická klimatizace, elektrická okna, bezklíčkové odemykání, multimediální systém s navigací, adaptivní tempomat, radarový přednárazový systém, parkovací senzory, automatická světla a stěrače…) a doplňuje ji o několik specifických prvků.

Vitara S jezdí na efektních sedmnáctipalcových kolech v lesklém černém provedení a zepředu ji poznáte podle pětidílné sportovní masky chladiče s chromovaným lemováním. Vzhled Vitary S dále ozvláštňují vnější zpětná zrcátka v saténově stříbrném provedení a projektory LED potkávacích světlometů s červeným orámováním.

Do dynamické červené barvy je laděný rovněž interiér. Sportovní kožený volant a manžeta řadicí páky dostaly kožené prošití, stejně jako anatomická sedadla v kombinaci kůže a semiše. Rudé rámečky zdobí přístrojový štít a také kruhové výdechy ventilace. Palubní deska Vitary S dostala obložení s dekorem kartáčovaného kovu, sportovní akcent interiéru završují hliníkové pedály verzí s manuální převodovkou.

Pro Vitaru S je určeno sedm speciálně vybraných barev karoserie. Kromě stříbrné, šedé, černé, červené a bílé budou k dispozici rovněž atraktivní dvoutónové kombinace – šedá s černou střechou nebo červená s černou střechou.

Specifikace Suzuki Vitara S

Vitara S je nabízena výhradně s novým přeplňovaným motorem 1,4 BoosterJet, zákazník však může volit mezi provedením s předním pohonem nebo s inteligentním pohonem všech kol AllGrip. Pro něj bude v nabídce kromě šestistupňové manuální převodovky také šestistupňový automat s možností řazení páčkami pod volantem.

Ceny nové Vitary S:

Vitara 1,4 S 2WD MT 489.900 Kč
Vitara 1,4 S 4WD MT 537.900 Kč
Vitara 1,4 S 4WD AT 581.900 Kč
 

Dvouspojková automatická převodovka Suzuki TCSS

Nová šestistupňová dvouspojková převodovka vlastní konstrukce s obchodním označením TCSS (Twin Clutch System by Suzuki) je určena výhradně pro dieselovou variantu Vitary, a to jak s pohonem předních kol, tak ve verzi 4x4 AllGrip.

K hlavním přednostem nového ústrojí patří extrémně rychlé řazení rychlostních stupňů, vysoký komfort jízdy daný nepřerušeným tokem výkonu a točivého momentu a v neposlední řadě mimořádná úspornost.

Konstrukčně jde o dvě manuální převodovky v jednom balení. Každá má svou vlastní spojku, jedna ovládá liché rychlostní stupně včetně zpátečky a druhá sudé stupně. Když je jedna spojka v záběru, na druhé rozpojené větvi dojde k předřazení vyššího nebo nižšího rychlostního stupně podle aktuální jízdní situace. Současným rozepnutím první spojky a sepnutím druhé pak v optimálním okamžiku dojde k prakticky nepostřehnutelnému přeřazení bez časové prodlevy a současně bez ztrát, takže jízda je nejen maximálně komfortní, ale současně úsporná.

Stejně jako manuální převodovka určená pro vznětový motor 1,6 DDiS/88 kW má i nový dvouspojkový automat šest rychlostních stupňů a kromě inteligentního samočinného režimu umožňuje řidiči řadit podle vlastního uvážení pomocí páček pod volantem. Tuto manuální sekvenční volbu řidič ocení například při dynamické jízdě, kdy obzvlášť vynikne rychlost nové převodovky TCSS. Bleskové ovládání spojek zajišťuje hydraulický systém poháněný elektrickým čerpadlem, který pracuje mnohem rychleji než konvenční mechanické ovládání.

Ceny modelů s novou dvouspojkovou převodovkou TCSS jsou následující:

Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Premium 584.900 Kč
Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Elegance 615.900 Kč
Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Elegance Panorama 651.900 Kč

(Publikováno: 2. 10. 2015)

Nové Suzuki Baleno odhaleno

 Suzuki Baleno Suzuki Baleno

Na 66. autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představila značka Suzuki celou řadu novinek a technických inovací, kterými v brzké době obohatí svou nabídku. Největší pozornost na sebe strhával zcela nový model Suzuki Baleno vycházející z designové studie iK-2 prezentované na jarním autosalonu v Ženevě.

Suzuki Baleno míří do nabitého segmentu malých čtyřmetrových vozů. Mezi jeho hlavní trumfy patří kromě originálního líbivého designu prostorný interiér pro pět cestujících a rekordně velký zavazadlový prostor o objemu 355 litrů.

Zcela nová podvozková platforma zajišťuje mimořádnou tuhost celého vozu, která je klíčová pro hbité jízdní vlastnosti a maximální ochranu posádky. Nízká hmotnost vozu a propracovaná aerodynamika se zase odrážejí v mimořádně nízké spotřebě, k níž významně přispívá také nová generace pohonných jednotek.

Žhavou novinkou v nabídce Suzuki je přeplňovaný tříválec 1,0 BoosterJet o vysokém výkonu 82 kW. Nabízet se bude buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo s šestistupňovým automatem.

Tradiční atmosférické motory zastoupí moderní čtyřválec 1,2 DualJet (66 kW) se zdvojeným vstřikováním pro optimální průběh výkonu a točivého momentu. V tomto případě je alternativou k ručnímu řazení komfortní bezestupňová převodovka CVT.

Motor 1,2 DualJet je rovněž základem zcela nového hybridního ústrojí SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), které díky pomocnému elektromotoru dosahuje vzrušující dynamiky při mimořádně nízké spotřebě paliva.

Nové Suzuki Baleno se na český trh chystá během roku 2016, a jak už je u Suzuki zvykem, již ve standardu nabídne rozsáhlou bezpečnostní výbavu v čele se stabilizačním systémem a šesti airbagy. Pro vyšší specifikace je přichystán dokonce adaptivní tempomat a radarový přednárazový systém RBS předcházející nehodě.

(Publikováno: 24. 9. 2015)

 

Suzuki Vitara - maximálně bezpečné SUV pro každou příležitost

Vitara - Euro NCAP *****

Nové SUV Suzuki Vitara, které bylo oficiálně uvedeno na český trh 14. dubna 2015, excelovalo v nárazovém testu nezávislé organizace EuroNCAP. Po úspěšném absolvování všech předepsaných testů získala Vitara maximální pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. Vysoké skóre obdržené ve všech posuzovaných oblastech řadí nové SUV od Suzuki mezi nejbezpečnější vozidla v daném segmentu a je důkazem, jakou péči věnuje automobilka ochraně posádky i chodců.

Bezpečnostní výbava nové Vitary:

Pasivní bezpečnost Vitary zajišťuje sedm airbagů již v základní výbavě – dva čelní, dva boční, dva hlavové a kolenní vak na místě řidiče. Dále posádku chrání bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem síly, a to nejen vpředu, ale též na krajních místech zadních sedadel. Vitara je rovněž vybavena mechanismem zabraňujícím při nehodě posunutí brzdového pedálu směrem k řidiči. Na zmírnění následků při střetu s chodcem bylo pamatováno při konstrukci předního nárazníku, předních blatníků, kapoty a jejích závěsů i uchycení mechanismu stěračů.

Novinkou je pak radarový senzor systému RBS (Radar Brake Support) sledující dění před vozidlem a upozorňující na riziko kolize, který napomáhá při aktivním brzdění, případně snižuje následky nevyhnutelného střetu. K bezpečné a zároveň komfortní jízdě přispívá také adaptivní tempomat, který udržuje jak požadovanou rychlost, tak i vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla.

Rozsáhlé použití ultra vysokopevnostní oceli přispívá k tomu, že nová Vitara dosahuje špičkové ochrany posádky při rekordně nízké hmotnosti a s tím související hospodárností. Mimořádně lehký a tuhý skelet karoserie je výsledkem aplikace technologie Suzuki TECT (Total Effective Control Technology).

Nová Suzuki Vitara odhalena

Suzuki VitaraSuzuki Vitara

Na letošním autosalonu v Paříži byla tradičně představena velká spousta novinek, k těm nejzajímavějším patřila bezpochyby nová Suzuki Vitara. Ačkoliv svým jménem odkazuje na legendární off-road Grand Vitara, přináší zcela novou, moderní interpretaci vozu, který odráží požadavky současné doby. Ať už se jedná o vysoké nároky na bezpečnost, nízkou spotřebu, přepravní kapacitu či perfektně fungující pohon všech kol.

Všechny generace Vitary patřily k líbivým a atraktivním modelům a v těchto šlépějích kráčí i zcela nové kompaktní SUV Vitara. Aby naplnilo designové očekávání co nejlépe, přichází s  programem individualizace a možností mnoha barevných kombinací hned několika prvků v interiéru i exteriéru. Láká také na dvoutónové lakování karoserie a tři zcela nové odstíny.

Skvělé jízdní vlastnosti patří k silným stránkám vozů Suzuki odjakživa. Nejinak je tomu u novinky, která se pyšní vyváženou kombinací vynikajících jízdních vlastností na silnici a jistým jízdním projevem v terénu. Tomu napomáhá inteligentní systém pohonu všech kol AllGrip se čtyřmi volitelnými režimy. Poprvé byl představen v loňském roce u modelu S-Cross a nyní je ještě doplněn asistentem pro sjíždění svahu a vylepšen o funkci FEEDBACK, která zaručuje ještě rychlejší reakce systému 4x4.

Vitara má s rodinným crossoverem S-Cross ještě jeden společný charakteristický rys – vynikající hodnoty spotřeby paliva a emisí, které patří k vůbec nejnižším ve svém segmentu.

Nová Vitara bude podle požadavků moderní doby vybavena celou řadou prvků aktivní a pasivní bezpečnosti pro maximální ochranu posádky. Za všechny jmenujme adaptivní tempomat nebo radarový systém RBS minimalizující riziko kolize, případně snižující její následky. Vyspělé technologie nalezneme také v interiéru, jehož ozdobou je sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému komunikující s chytrými telefony.

U každého SUV nesmí chybět velký zavazadlový prostor, což Vitara s objemem 375 l velmi dobře splňuje.

Novou Suzuki Vitaru bude možné vyzkoušet u autorizovaných partnerů již od dubna roku 2015.


Kontaktujte nás

Regina, a.s.
Bratří Štefanů 492
500 03 Hradec Králové

servis@autoregina.cz
servis: +420 495 845 309
prodej ND: +420 495 845 311

Prodej Citroën:
prodej.citroen@autoregina.cz
+420 495 845 301
+420 495 845 302

Prodej Suzuki:
+420 495 845 304

prodej.suzuki@autoregina.cz

Otevírací doba

Pondělí – pátek 8:00 – 18:00
Sobota 9:00 – 13:00
Neděle zavřeno