Suzuki Jimny - 100% off-road

Suzuki Jimny - 100% off-road

V posledních letech se na silnicích objevuje čím dál tím více tzv. off-roadů. Některá auta se však jako terénní svým vzhledem pouze tváří. Ne tak Váš terénní Suzuki Jimny. Pokud potřebujete opravdu výkonný vůz, podívejte se na Suzuki Jimny "odspodu" a tak nejlépe odhalíte v čem jsou jeho přednosti oproti konkurenci.                                                                ceník vozu

100% off-road se od všech náhražek odlišuje následujícími identifikačními znaky.

Pevný žebřinový rám zajišťuje životnost, bezpečnost i výkonnost

Základem je pevný žebřinový rám, který propůjčuje vozu díky své tuhosti mimořádné jízdní vlastnosti i v tom nejnáročnějším terénu. Jak vychází z logiky konstrukce, zároveň zabezpečuje Suzuki Jimnymu i neobyčejnou odolnost a životnost. Tuhost rámu rovněž sehrává důležitou roli jako podstatný prvek pasivní bezpečnosti.

Při jízdě na nerovnostech pomáhá žebřinový rám absorbovat nárazy, což zlepšuje výkonnost celého automobilu. Speciální úchyty spojující rám s karoserií využívají materiály, které dále redukují vibrace a rázy od podvozku do kabiny. Tuhá konstrukce rámu v kombinaci s tichým motorem, spolehlivým odpruženímvynikajícími protihlukovými opatřeními dělají z Jimny velmi tiché vozidlo.

Tuhé nápravy pro off-road

Tříprvkové zavěšení kol, vinuté pružiny a tlumiče účinně přispívají ke komfortní jízdě na všech površích. Tuhé nápravy přitom umožňují udržet kola v kontaktu s povrchem i ve velmi nerovném terénu. Poskytují jednoduchou, avšak významnou výhodu. Když jedno kolo najede na terénní nerovnost, druhé kolo na opačném konci nápravy je tím přitlačeno k zemi a dostává se více do záběru. Když k tomu ještě připočteme velkorysé nájezdové úhly vpředu i vzadu, stejně jako nadprůměrný přechodový úhel, není třeba mít z jízdy v náročném terénu sebemenší obavy. Jimny je při off-roadu prostě sázka na jistotu.

Brzdový systém, EBD

K jistotě za volantem přispívá také brzdový systém s posilovačem, který vychází z účinně odvětrávaných kotoučových brzd předních kol. Zátěžový senzor systému EBD zároveň umožňuje nastavit optimální přerozdělení brzdné síly i při plném zatížení vozidla.

Motor Suzuki Jimny - Benzínová verze s předními technologiemi

Doslova legendární vlastnosti vozu Suzuki Jimny v pracovním a terénním nasazení vozu i při jeho cestách městskou džunglí jsou spojeny s jeho benzínovou pohonnou jednotkou. Zážehový čtyřválec M13A DOHC, vyznačující se rychlou odezvou a úsporností, o zdvihovém objemu 1 328 cm3, s elektronicky řízeným vícebodým vstřikováním paliva (MPI, electronic Multi Point Injection) a elektronicky řízeným vratným vedením výfukových plynů (EGR, Exhaust Gas Recirculation), svým výkonem 62,5 kW a točivým momentem 110 Nm propůjčuje 1 060 kg vážícímu vozu dostatečnou dynamiku při provozu na silnici a skrývá značné výkonové rezervy pro pohyb v náročném terénu, tak typický pro Suzuki Jimny. Motor je konstruován výhradně ze slitiny hliníku, což mu propůjčuje lehkost a výjimečnou palivovou úspornost.

Jimny je šetrný k životnímu prostředí

Jimnymu není lhostejná ani ochrana životního prostředí, což mimo jiné dokazuje použitá recirkulace výfukových plynů nebo elektronicky řízené vícebodové vstřikování paliva. Obojí zvyšuje účinnost motoru a snižuje emise.

2WD, 4WD, 4WD-L, vhodný způsob pohonu pro každou situaci

Můžete se podívat na vůz Jimny v akci.

Pro běžnou každodenní jízdu po silnici je určen zadní náhon 2WD. Pokud s vozem sjedete ze silnice na deštěm zmáčenou louku nebo písčitou polní cestu, můžete zapojit stisknutím tlačítka 4WD pohon všech čtyř kol. Tento úkon lze provést i za jízdy, a to pokud jsou přední kola v přímém směru a jedete rychlostí nižší než 100km/h. V náročnějším terénu můžete použít režim 4WD-L. Tady už vůz musí stát a se sešlápnutým spojkovým pedálem se stiskne na přístrojové desce tlačítko 4WD-L. Poté dojde k zařazení redukce s pohonem všech čtyř kol.

2WD pro úsporu paliva

V režimu 2WD se odpojí přední hnací hřídel a odemknou se zámky nábojů, což omezí hluk i vibrace. V konečném důsledku toto pocítíte na úspoře paliva, proto je vhodné tento režim využívat vždy, pokud to jízdní podmínky dovolí - tedy na rovných površích nebo při rychlé jízdě na dálnici.

Systém pohonu Drive Action 4x4

Přiřaditelný pohon všech kol Drive Action 4x4 (tlačítko 4WD) ponechává zcela na Vás rozhodnutí, kdy je a kdy není nutné být pevně na všech čtyřech. Díky tomu a ne automatice, kterou není možné mít pod plnou kontrolou, jste schopni bez problémů zdolávat těžký terén v pracovním nasazení.

Pokud pojedete v měnících se podmínkách, je důležité umět co nejrychleji přizpůsobit změně jízdní taktiku. Pneumatická uzávěrka diferenciálu Vám umožní přepínat mezi módem 4WD a 2WD za plné rychlosti, což znamená, že můžete přizpůsobit jízdní vlastnosti Vašeho Jimny tak rychle, jak rychle zaregistrujete měnící se povrch. Drive Action 4x4 se samočinně ovládanými volnoběžnými náboji předních kol umožňuje přepínat mezi pohonem zadních nebo všech kol za jízdy jediným stiskem tlačítka.

Režim 4WD, kterým přiřadíte pohon všech kol, je ideální pro rovnější povrchy, jakými jsou například lesní cesty nebo štěrk, v zimě pak snadno překonáte závěje na neprotažených silnicích.

Přídavná redukční převodovka Suzuki Jimny - když chcete ještě výše

Pokud se chcete vyšplhat opravdu vysoko, máte v Suzuki Jimnym stále ještě k dispozici přídavnou redukční převodovku. Redukční převodovku zapnete stiskem tlačítka 4WD-L a je užívána u terénních automobilů pro zvýšení tažné síly v těžkém terénu nebo při prudkém stoupání. Konstrukčně jde o další převodovku, umístněnou za hlavní převodovkou.

Vysvětlivky pojmů

  • ABS (Anti-lock Brake System) - protiblokovací systém, který zabrání zablokování kola při brzdění, a tím i zabrání ztrátě přilnavosti kola k vozovce. Vozidlo je ovladatelné i při prudkém brzdění.
  • EBD (Electronic Brakeforce Distribution) – elektronický rozdělovač brzdného účinku, který upravuje brzdný tlak na každém kole dle okamžité změny zatížení náprav během brzdění. Zkracuje brzdnou dráhu, zvyšuje účinnost brzdění a ovladatelnost vozu.
  • BAS (Brake Assistant System) - systém brzdového asistenta monitoruje rychlost a intenzitu sešlápnutého brzdového pedálu. Tento systém vyhodnotí kritickou situaci a případně zvýší tlak v brzdné soustavě, takže řidič dosáhne větší brzdné síly při stejném stlačení brzdového pedálu nohou a tím může zkrátit brzdnou dráhu.
  • VVT (Variable Valve Timing) - proměnné časování ventilů sloužící k příznivějšímu průběhu výkonu v závislosti na otáčkách motoru, snížení spotřeby paliva a emisí výfukových plynů.
  • Imobilizér - brání naběhnutí motoru v případě, že nebyl vložen správný klíč do zapalování. Nastartovat je možné výhradně originálním klíčem s imobilizérem, který má v sobě naprogramován elektronický identifikační kód. Znemožňuje potenciálním zlodějům nastartovat motor a nelze použít ani kopii originálního klíče, vyrobenou u běžného zámečníka.
  • Přídavná redukční převodovka - Redukční převodovka je užívána u terénních automobilů pro zvýšení tažné síly v těžkém terénu a prudkém stoupání. Konstrukčně jde o další převodovku, umístněnou za hlavní převodovkou. Při běžné jízdě je zařazen převod 1:1, (tzv. převod "silniční"), při jízdě v terénu a prudkém stoupání je zařazen redukovaný stupeň (tzv. převod "terénní").

Máte zájem o Suzuki Jimmy? Napište nám!

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.


Kontaktujte nás

Regina, a.s.
Bratří Štefanů 492
500 03 Hradec Králové

servis@autoregina.cz
servis: +420 495 845 309
prodej ND: +420 495 845 311

Prodej Citroën:
prodej.citroen@autoregina.cz
+420 495 845 301
+420 495 845 302

Prodej Suzuki:
+420 495 845 304

prodej.suzuki@autoregina.cz

Otevírací doba

Pondělí – pátek 8:00 – 18:00
Sobota 9:00 – 13:00
Neděle zavřeno